27 NÁMĚTŮ PRO ROZVOJ ČTENÁŘSKÉ, DIGITÁLNÍ A MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI NA 1. STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY | Sborník
Autor
Lucie Agossa, Anna Bičíková, Tereza Čtvrtníčková, Hana Hedlová,
Vložil
Daniel Suchánek
Datum vložení
3. 6. 2021
61
0
0
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Náměty pro rozvoj čtenářské, digitální a matematické gramotnosti v různých vzdělávacích oborech 1. stupně základní školy vám ve sborníku předkládáme ve formě 27 samostatných karet učebních aktivit. Karty jsou rozdělené do samostatných celků podle toho, zda jsou v učebních aktivitách primárně rozvíjeny pouze čtenářská či matematická gramotnost nebo vícero gramotností současně včetně gramotnosti digitální, a také podle toho, zda jsou určeny pro 1. nebo 2. období. Cíle, vzdělávací obsah i využívané vyučovací metody a formy si však můžete obměňovat podle aktuálních vzdělávacích potřeb svých žáků a využívat karty i pro jiné období prvního stupně, než pro které jsou primárně navrženy. V záhlaví každé karty je uveden její název, jméno a příjmení autorky a také informace o vzdělávacím oboru, tematickém celku a doporučeném období (ročnících), pro které je karta určena. Pro snadnou orientaci je záhlaví doplněno vždy několika piktogramy zobrazujícími jednoduše časovou náročnost učební aktivity, převažující metody a formy práce, prostředí, méně obvyklé pomůcky či využití textů a pracovních listů. Karty učebních aktivit obsahují kromě vzdělávacích cílů a popisu činnosti také komentář z pohledu rozvíjených gramotností, který upřesňuje, při jaké konkrétní činnosti žáka dochází k rozvoji dané gramotnosti a prostřednictvím kódu v závorce odkazuje na vazbu této činnosti k výsledkům učení žáka vymezeným v publikacích Čtenářská, matematická a digitální gramotnost v uzlových bodech vzdělávání (viz Zdroje níže). Odkaz poskytuje učiteli poměrně snadný přehled o tom, kterým složkám a výsledkům učení dané gramotnosti se již se žáky věnoval a na které by se naopak mohl ve výuce zaměřit.
Náměty pro rozvoj čtenářské, digitální a matematické gramotnosti v různých vzdělávacích oborech 1. stupně základní školy vám ve sborníku předkládáme ve formě 27 samostatných karet učebních aktivit. Karty jsou rozdělené do samostatných celků podle toho, zda jsou v učebních aktivitách primárně rozvíjeny pouze čtenářská či matematická gramotnost nebo vícero gramotností současně včetně gramotnosti digitální, a také podle toho, zda jsou určeny pro 1. nebo 2. období. Cíle, vzdělávací obsah i využívané vyučovací metody a formy si však můžete obměňovat podle aktuálních vzdělávacích potřeb svých žáků a využívat karty i pro jiné období prvního stupně, než pro které jsou primárně navrženy. V záhlaví každé karty je uveden její název, jméno a příjmení autorky a také informace o vzdělávacím oboru, tematickém celku a doporučeném období (ročnících), pro které je karta určena. Pro snadnou orientaci je záhlaví doplněno vždy několika piktogramy zobrazujícími jednoduše časovou náročnost učební aktivity, převažující metody a formy práce, prostředí, méně obvyklé pomůcky či využití textů a pracovních listů. Karty učebních aktivit obsahují kromě vzdělávacích cílů a popisu činnosti také komentář z pohledu rozvíjených gramotností, který upřesňuje, při jaké konkrétní činnosti žáka dochází k rozvoji dané gramotnosti a prostřednictvím kódu v závorce odkazuje na vazbu této činnosti k výsledkům učení žáka vymezeným v publikacích Čtenářská, matematická a digitální gramotnost v uzlových bodech vzdělávání (viz Zdroje níže). Odkaz poskytuje učiteli poměrně snadný přehled o tom, kterým složkám a výsledkům učení dané gramotnosti se již se žáky věnoval a na které by se naopak mohl ve výuce zaměřit.
čtenářská gramotnost
digitální gramotnost
matematická gramotnost
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Lucie Agossa, Anna Bičíková, Tereza Čtvrtníčková, Hana Hedlová,
- Publikoval: Daniel Suchánek
- Datum vložení do systému: 03. 06. 2021
- Datum vzniku:
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: 1. až 3. ročník ZŠ
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: materiál ke stažení
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.