0 ohodnoť!

Jídlověda: Ovoce a zelenina

Autor
Margit Slimáková
Datum vložení
4.12.2018
2 1 2
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

1. stupeň1
čtenářská gramotnost1
digitální gramotnost1
matematická gramotnost1
stravovací a výživové návyky1
výchova ke zdraví1
vzdělávací oblast člověk a zdraví1
zdravá výživa1
výuka zdravé výživě

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Petr Polívka 6.11.2019
  • Hodnocení zdroje:
Pěkná aktivita s dostatkem zpracovaných pracovních listů.
Doporučoval bych aktivitu zařadit v upravené podobě (náročnosti) až nebo i na 2. stupeň.
Komentář

Aktivita vedle vysvětlení významu a nezbytnosti konzumace ovoce a zeleniny vede k rozvíjení matematické gramotnosti při matematickém zpracování výsledků oblíbenosti či konzumace jednotlivých druhů ovoce a zeleniny anebo jejich jednotlivých barev. Při vyhledávání informací v textu a zpracování informací k rozvíjení čtenářské a digitální gramotnosti.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Margit Slimáková
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 06. 03. 2012
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Miroslav Melichar 7.3.2012

Komentář

Správná výživa je jistě důležité a záslužné téma. Při jeho zařazení ve výuce je ovšem třeba zvažovat problém spojení správnosti obsahu a formy sdělení. V tomto článku se to místy zcela nedaří:


Formulace \"Vhodné je vysvětlit význam konzumace širokého spektra barev pro jejich rozdílné působení.\" je nesprávná. Vyznívá jakoby šlo skutečně o působení barevného tónu (třeba určité vlnové délky záření). V PL je správná formulace: jde o různá přírodní barviva, která mají často konkrétní fyziologické účinky.


Je zarážející, když v PL pro ČJ najdeme  3x za sebou slovo \"šlupka\" jako označení slupky brambor. Text navíc vyznívá tak, jakoby autorka doporučovala jíst brambory se slupkami (doufám, že to tak nemyslí, ale jist si zcela nejsem). Není mi také zcela jasné, zda \"opékat\" znamená u brambor totéž jako \"péct\". Pečené brambory jsou sice méně tučné než smažené hranolky, ale ve srovnání s vařenými bramborami mají velmi vysoký GI a jsou proto zpravidla považovány za podobně nevhodné jídlo jako hranolky. (\"Hranolky jsou oloupané brambory, kdy s jejich šlupkami vyhazujeme i spoustu vitamínů a osmažením přidáváme mnoho nevhodných tuků. Mnohem prospěšnější je brambory vařit ve šlupkách anebo i se šlupkami opékat...\" )

Margit Slimáková 14.3.2012

Komentář

Děkuji za upozornění. Informace o barvivech rostlin je už připravena ke korektuře. Co se týká brambor, opakování pojmu také upravím. Tepelně upravené brambory se skutečně mohou jíst se slupkami, a to právě díky jejich vyššímu obsahu živin. Pečené brambory mají doopravdy vyšší GI než vařené, ale já je zde navrhuji jako alternativu k jednoznačně zdraví neprospěšným smaženým hranolkám a pečené brambory mi přijdou jako přijatelnější možnost pro většinu konzumentů.