29 NÁMĚTŮ PRO ROZVOJ ČTENÁŘSKÉ, DIGITÁLNÍ A MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ
Autor
Hana Líšková, Andrea Mouchová, Jana Smolková, Hana Splavcová
Vložil
Daniel Suchánek
Datum vložení
3. 6. 2021
37
0
0
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Teoretická část je věnována samotnému pojetí předškolního vzdělávání, které je vybudováno na principu demokratického, osobnostně orientovaného modelu, podporuje individualizaci a diferenciaci ve vzdělávání a vychází z individuality každého dítěte. Projekt Podpora práce učitelů (PPUČ) se věnuje cíleně problematice podpory rozvoje gramotností v předškolním a základním vzdělávání, v zapojených školách je cesta k rozvoji gramotností podpořena podporou profesních kompetencí učitelů v oblasti stanovování cílů, jejich plánování, realizace a vyhodnocování. Rovněž zde je věnován prostor nejen současnému pojetí gramotností jako dlouhodobého procesu vedoucího k uplatnění znalostí a dovedností v běžném životě, ale také dalším oblastem, které snažení učitele umocní. Praktická část přináší metodické zpracování různorodých činností realizovaných v předškolním vzdělávání. Každá činnost je podrobně popsána se zacílením na rozvoj gramotností. Činnosti byly ověřeny v praxi mateřských škol, materiál obsahuje také reflexi z tohoto ověřování a další doporučení pro využití v práci s dětmi. Nedílnou součástí praxe je průběžná pedagogická diagnostika, hodnocení a sebehodnocení. Proto zde nechybí ani tipy pro hledání „důkazů o učení“, které slouží k těmto účelům.
Teoretická část je věnována samotnému pojetí předškolního vzdělávání, které je vybudováno na principu demokratického, osobnostně orientovaného modelu, podporuje individualizaci a diferenciaci ve vzdělávání a vychází z individuality každého dítěte. Projekt Podpora práce učitelů (PPUČ) se věnuje cíleně problematice podpory rozvoje gramotností v předškolním a základním vzdělávání, v zapojených školách je cesta k rozvoji gramotností podpořena podporou profesních kompetencí učitelů v oblasti stanovování cílů, jejich plánování, realizace a vyhodnocování. Rovněž zde je věnován prostor nejen současnému pojetí gramotností jako dlouhodobého procesu vedoucího k uplatnění znalostí a dovedností v běžném životě, ale také dalším oblastem, které snažení učitele umocní. Praktická část přináší metodické zpracování různorodých činností realizovaných v předškolním vzdělávání. Každá činnost je podrobně popsána se zacílením na rozvoj gramotností. Činnosti byly ověřeny v praxi mateřských škol, materiál obsahuje také reflexi z tohoto ověřování a další doporučení pro využití v práci s dětmi. Nedílnou součástí praxe je průběžná pedagogická diagnostika, hodnocení a sebehodnocení. Proto zde nechybí ani tipy pro hledání „důkazů o učení“, které slouží k těmto účelům.
čtenářská gramotnost
digitální gramotnost
matematická gramotnost
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Hana Líšková, Andrea Mouchová, Jana Smolková, Hana Splavcová
- Publikoval: Daniel Suchánek
- Datum vložení do systému: 03. 06. 2021
- Datum vzniku:
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: předškolní vzdělávání
- Ročník: Mateřská škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: materiál ke stažení
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.