ICT ve fyzice na ZŠ - Příklady dobré praxe
Autor
Irena Dvořáková, Věra Koudelková
Vložil
Petr Naske
Datum vložení
6. 2. 2021
19
1
0
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Materiál obsahuje pět aktivit, popisujících různé způsoby využití ICT, všechny byly několikrát ověřeny při výuce. Aktivity jsou seřazeny abecedně, nenavazují na sebe, každá se věnuje jinému tématu. Šestá aktivita se tématem trochu vymyká, ukazuje další možnosti využití ICT při výuce fyziky. První aktivita – Akustika s PC je určena žákům devátého ročníku. Je v ní popsáno šest aktivit, které používají počítač s mikrofonem a reproduktory (a vhodným softwarem) nebo mobilní telefon pro zkoumání vlastností zvuku. Ve druhé aktivitě – Astronomie s PC si žáci nejdříve pohrají s aplikací umožňující si udělat představu o vzdálenostech ve Sluneční soustavě, ve druhé části pak zkoumají jevy na obloze a ve vesmíru pomocí programu Stellarium. Třetí aktivita je nazvána Laboratorní práce s počítačem podporovaným měřením. Jsou zde uvedeny reálné ukázky z protokolů, které byly zpracovány jako výsledek laboratorní práce, při které žáci měřili různé veličiny pomocí digitálních senzorů. Čtvrtá aktivita nazvaná Pohyb hračky popisuje možnosti využití digitálních technologií při zkoumání pohybu. Žáci nejdříve změří rychlosti různých hraček, změřená data jsou pak zpracována pomocí tabulkového editoru. Pátá aktivita popisuje, jak je možno v šesté třídě použít elementární prvky vědeckého způsobu práce a vést žáky nejen k získání fyzikálních znalostí, ale i k rozvoji jejich kompetencí, pomocí Zkoumání kyvadla. Šestá, závěrečná kapitola nazvaná Kam dál, již nepopisuje konkrétní aktivitu, pouze ukazuje spektrum dalších možností využití ICT ve výuce fyziky.
Materiál obsahuje pět aktivit, popisujících různé způsoby využití ICT, všechny byly několikrát ověřeny při výuce. Aktivity jsou seřazeny abecedně, nenavazují na sebe, každá se věnuje jinému tématu. Šestá aktivita se tématem trochu vymyká, ukazuje další možnosti využití ICT při výuce fyziky. První aktivita – Akustika s PC je určena žákům devátého ročníku. Je v ní popsáno šest aktivit, které používají počítač s mikrofonem a reproduktory (a vhodným softwarem) nebo mobilní telefon pro zkoumání vlastností zvuku. Ve druhé aktivitě – Astronomie s PC si žáci nejdříve pohrají s aplikací umožňující si udělat představu o vzdálenostech ve Sluneční soustavě, ve druhé části pak zkoumají jevy na obloze a ve vesmíru pomocí programu Stellarium. Třetí aktivita je nazvána Laboratorní práce s počítačem podporovaným měřením. Jsou zde uvedeny reálné ukázky z protokolů, které byly zpracovány jako výsledek laboratorní práce, při které žáci měřili různé veličiny pomocí digitálních senzorů. Čtvrtá aktivita nazvaná Pohyb hračky popisuje možnosti využití digitálních technologií při zkoumání pohybu. Žáci nejdříve změří rychlosti různých hraček, změřená data jsou pak zpracována pomocí tabulkového editoru. Pátá aktivita popisuje, jak je možno v šesté třídě použít elementární prvky vědeckého způsobu práce a vést žáky nejen k získání fyzikálních znalostí, ale i k rozvoji jejich kompetencí, pomocí Zkoumání kyvadla. Šestá, závěrečná kapitola nazvaná Kam dál, již nepopisuje konkrétní aktivitu, pouze ukazuje spektrum dalších možností využití ICT ve výuce fyziky.
Licence
digitální gramotnost
Fyzika
ICT ve výuce
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Základní atributy materiálu
- Autor: Irena Dvořáková, Věra Koudelková
- Publikoval: Petr Naske
- Datum vložení do systému: 06. 02. 2021
- Datum vzniku:
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: 8. až 9. ročník ZŠ
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: publikace
- Licence: Ostatní licence - vyplňte
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.