Vzdělávací obor Fyzika a digitální technologie
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Článek se v teoretické rovině zabývá digitálními technologiemi ve vzdělávacím oboru Fyzika zejména z hlediska Rámcových vzdělávacích programů pro základní školy a gymnázia. Prezentuje názor, dle kterého digitální technologie ve fyzikálním vzdělávání tvoří nedílnou součást jeho vzdělávacího obsahu.
Článek se v teoretické rovině zabývá digitálními technologiemi ve vzdělávacím oboru Fyzika zejména z hlediska Rámcových vzdělávacích programů pro základní školy a gymnázia. Prezentuje názor, dle kterého digitální technologie ve fyzikálním vzdělávání tvoří nedílnou součást jeho vzdělávacího obsahu.
digitální gramotnost
1
digitální technologie
Fyzika
klíčové kompetence
oborové didaktiky
přírodní vědy
rámcový vzdělávací program
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Základní atributy materiálu
- Autor: Drahomíra Pecinová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 06. 01. 2016
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Jan Maršák
12.1.2016
Komentář
Kvalitně zpracovaný a užitečný článek.
Ondřej Neumajer
17.1.2016
Komentář
Zájemcům o využití digitálních technologií vřele doporučuji německou publikaci iStage 2: Smartphones in Science Teaching, která je ukázkou provázání výuky fyziky a ICT par excellence. Je k dispozici v angličtině i němčině. Na stránkách Science on Stage Deutschland je navíc mnoho dalších podkladů pro učitele přírodních věd, které využívají ICT.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
Příspěvek se zabývá využitím digitálních technologií ve výuce fyziky. Jedná se o kvalitně zpracovaný článek, který je podložen mnoha relevantními zdroji. Autor v příspěvku popisuje propojení digitálních technologií a fyzikálního vzdělávání z hlediska Rámcových vzdělávacích programů pro ZŠ a gymnázia. I přes skutečnost, že příspěvek byl publikován téměř před čtyřmi lety, je stále aktuální. Velmi pozitivně vnímám zařazení dvou úloh, které slouží jako demonstrace využití digitálních technologií v hodinách fyziky. Jedná se o samostatné články Těžiště České republiky a Využití senzoru GPS. Obě úlohy mohou sloužit jako inspirace pro učitele fyziky na gymnáziu.