Práce s mobilním telefonem ve výuce chemie a informatiky
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Popis zajímavého projektu, který realizuje pomocí polarizační mikroskopie badatelskou aktivitu téměř na úrovni specializované laboratoře v podmínkách běžné školy.
Popis zajímavého projektu, který realizuje pomocí polarizační mikroskopie badatelskou aktivitu téměř na úrovni specializované laboratoře v podmínkách běžné školy.
digitální gramotnost
1
Fyzika
1
Přírodopis
1
digitální mikroskop
Chemie
informatika
krystal
mobil
polarizační mikroskopie
projekt
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Základní atributy materiálu
- Autor: Romana Hartmanová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 30. 11. 2017
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde

Lukáš Válka
1.12.2017
Komentář
Ve Sway je překlep. Kyselina ciRTonová.

Miroslav Melichar
6.12.2017
Komentář
Krásný příklad tvořivosti a vytrvalosti. Za podobné výkony dříve obdivovali zahraniční hosté české vědce, kteří s jednoduchým zařízením a nápaditostí získávali výsledky srovnatelné s daleko lépe vybavenými laboratořemi ve světě.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
Publikovaný příspěvek popisuje projekt, který byl realizován na základní škole. Nevýhodou je poměrně velká náročnost na přípravu, organizaci a potřebné vybavení, které není zcela běžné na všech školách (mikroskop s adaptérem na mobilní telefon, polarizační fólie). Pozitivně vnímám popis přípravy včetně možných komplikací a uvedení názorné ukázky výstupů projektu v podobě fotografií. Popsaná aktivita může být realizována jako kombinace skupinové laboratorní práce a individuální práce žáka s vlastním mobilním zařízením. Tato aktivita rozvíjí digitální gramotnost napříč předměty chemie, fyzika a přírodopis. Žák využívá pro školní práci a plánování svého času využívá technologie, kombinuje je a samostatně rozhoduje, které pro jakou činnost či řešený problém použít; navrhuje různé postupy k řešení vybraných problémů pomocí digitálních technologií; vytváří a upravuje digitální obsah v různých formátech, dané formáty kombinuje (vytváří webové prezentace, infografiku a multimédia), vyjadřuje se za pomoci digitálních prostředků ke splnění stanovených cílů; ukládá informace tak, aby je mohl v případě potřeby najít a použít i někdo jiný, s kým spolupracuje využívá digitální technologie ke sdílení dat, informací a obsahu s vybranými lidmi a k týmové práci.