Chatbot EMA
0 ohodnoť!

MS Excel ve výuce fyziky v ZŠ

Autor
Anna Peroutová
Datum vložení
4. 12. 2018
50 1 1
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

digitální gramotnost1
matematická gramotnost1
Fyzika
ICT ve výuce
MS Excel

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Michal Černý 25.10.2019
  • Hodnocení zdroje:
Pozitivně hodnotím konkrétní příklady využití ICT v hodinách fyziky, dostupnost doporučeného softwaru MS Excel na většině škol. Všechny uvedené aktivity jsou realizovatelné a s propojením s praxí, s reálným světem žáků.
Komentář

Příspěvek je primárně zaměřen na využití ICT ve výuce fyziky. Autor uvádí šest konkrétních aktivit, při nichž lze využít MS Excel v hodinách fyziky v jednotlivých ročnících ZŠ. Tyto aktivity mimo digitální gramotnost rozvíjejí také matematickou gramotnost. Žáci například zaznamenávají a zpracovávají data z různých měření a ze zjištěných hodnot vytvářejí grafy, jsou schopni porovnat hustotu látek a uspořádat je podle jejich hustoty vzestupně či sestupně, vytváří jednoduché programy pro automatizované výpočty, či vytváří model Sluneční soustavy ve dvou měřítkách. Při realizaci těchto aktivit lze využít jak individuální, tak skupinovou formu výuky.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Anna Peroutová
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 17. 12. 2009
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

janek.wagner@gmail.com 17.12.2009

Komentář

Argumentace \"K použití softwaru MS Excel mě vedlo několik následujících důvodů * finanční – Excel je součástí balíčku MS Office, který má téměř každá škola k dispozici * rozšířenost v domácnostech * jednoduché ovládání pro žáky ZŠ\" je přinejmenším zavádějící, ne-li vysloveně směšná. Za MS Office školy i domácnosti platí. Existují bezplatné open source alternativy jako Open Office nebo online služby jako Google Docs, které také obsahují tabulkový kalkulátor s prakticky stejnými možnostnmi a ovládáním stejně jednoduchým.