MS Excel ve výuce fyziky v ZŠ
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Příspěvek pojednává o využití ITC ve vyučování fyziky. Nabízí využití softwaru MS Excel, který má téměř každá škola k dispozici. Je zde obsaženo také několik konkrétních příkladů.
Příspěvek pojednává o využití ITC ve vyučování fyziky. Nabízí využití softwaru MS Excel, který má téměř každá škola k dispozici. Je zde obsaženo také několik konkrétních příkladů.
digitální gramotnost
1
matematická gramotnost
1
Fyzika
ICT ve výuce
MS Excel
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Základní atributy materiálu
- Autor: Anna Peroutová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 17. 12. 2009
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
janek.wagner@gmail.com
17.12.2009
Komentář
Argumentace \"K použití softwaru MS Excel mě vedlo několik následujících důvodů * finanční – Excel je součástí balíčku MS Office, který má téměř každá škola k dispozici * rozšířenost v domácnostech * jednoduché ovládání pro žáky ZŠ\" je přinejmenším zavádějící, ne-li vysloveně směšná. Za MS Office školy i domácnosti platí. Existují bezplatné open source alternativy jako Open Office nebo online služby jako Google Docs, které také obsahují tabulkový kalkulátor s prakticky stejnými možnostnmi a ovládáním stejně jednoduchým.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
Příspěvek je primárně zaměřen na využití ICT ve výuce fyziky. Autor uvádí šest konkrétních aktivit, při nichž lze využít MS Excel v hodinách fyziky v jednotlivých ročnících ZŠ. Tyto aktivity mimo digitální gramotnost rozvíjejí také matematickou gramotnost. Žáci například zaznamenávají a zpracovávají data z různých měření a ze zjištěných hodnot vytvářejí grafy, jsou schopni porovnat hustotu látek a uspořádat je podle jejich hustoty vzestupně či sestupně, vytváří jednoduché programy pro automatizované výpočty, či vytváří model Sluneční soustavy ve dvou měřítkách. Při realizaci těchto aktivit lze využít jak individuální, tak skupinovou formu výuky.