Co učit v rámci digitální gramotnosti?
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Článek se na základě inspirace z ciziny snaží přiblížit obsah výuky směřující k budování obecné digitální gramotnosti.
Článek se na základě inspirace z ciziny snaží přiblížit obsah výuky směřující k budování obecné digitální gramotnosti.
digitální gramotnost
1
digitální kompetence
1
digitální stopa
1
digitální tetování
1
mediální výchova
1
netiketa
1
informační gramotnost
informatika
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Základní atributy materiálu
- Autor: Marie Poesová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 12. 03. 2018
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Ondřej Neumajer
13.3.2018
Komentář
Uvedená témata se hodně vztahují k bezpečnosti, byť zasahují jak do komunikace a sdítejí, tak do vytváření digitálního obsahu (dle rámce DigComp). Zajímavým českým nástrojem může být papírové pexeso od CZ.NIC, 32 obrázků k problematice kybernetické bezpečnosti. Ke stažení na v blog CZ.NIC.
ON
Milan Taláček
17.3.2018
Komentář
Pexeso se mi osvědčilo pro počáteční zjištění, co děti znají a do jaké míry. Tištěné a vydané CZ.NICem má výhodu v opravdu kvalitním provedení, které je do školy jak dělané.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
– výstižnější pojem pro digitální stopu – digital tattoo (digitální tetování)
Článek přináší velmi zajímavý a netradiční pohled americké učitelky a inspirátorky Vicki Davis na digitální gramotnost. Nepopisuje konkrétní aktivity vhodné pro rozvoj digitální gramotnosti, ale přináší přehled devíti důležitých schopností žáků při pohybu v online světě. Uvádí i pět konkrétních rad a postupů, nad čím se mají žáci zamyslet, než odešlou své příspěvky na síť.