Historie počítačů v rámci informatiky prostřednictvím CHATu, ane
využito ve
výuce

Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Mira Friedrichová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 24. 06. 2011
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay

Komentář
Zaujala mě ta zmínka v prvním řádku historické tabulky - \"první dle von Neumannovy koncepce založený na digitální technologii\". Chápou gymnazisté smysl tohoto výroku? (Tedy, pokud to celé není překlep.) A pracují gymnazisté s údajem \"počítač von Neumannovy koncepce\"?
Zejména při přípravě na maturitu studenti shromažďují množství nejrůznějších informací, nejen z webu. Pokouším se nastolit požadavek, aby studenti nepoužívali výrazy, o jejichž smyslu nemají tušení. Někteří studenti se tím pak nějakou dobu řídí.

Komentář
Vaše připomínka je rozumná, taky nemám ráda, když se učí jen \"pojmy\". Nicméně pevně doufám, že nějakou hrubou představu studenti mají k výkladu používám velmi názorný materiál:
POESOVÁ, Marie. Von Neumannovo schéma.Metodický portál : Digitální učební materiály[online]. 03. 02. 2010, [cit. 2011-06-26]. Dostupný z WWW: . ISSN 1802-4785.
http://dum.rvp.cz/materialy/von-neumannovo-schema.html
Konkrétně jsme princip zkoušeli tak, že každý ze studentů prezentuje jednu část schématu. \"Vstup\" dostal 3 kartičky s čísly (1,2,5) a operaci (+ pak*), \"ALU\" uměl rychle počítat jen se dvěma čísly, mezisoučet si musel ukládat ke spolužálovi \"Operační paměť\" . \"Řadič\" organizoval postup předávání dat. \"Výstup\" mi pak předával výsledek.
Jasně, že to je jen velmi hrubý model :), ale pro základní představu to snad postačuje.
Jak to tak píšu, tak jsem si uvědomila, že příště to vylepším a zadám čísla, která nelze sečíst nebo vynásobit jednoduše z hlavy a studentovi \"ALU\" poskytnu kalkulačku - možná to bude názornější.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
Jedná se o velmi povedenou aktivitu, díky které během výukového procesu vzniká prostor pro rozvoj gramotností.
V prvé řadě může být rozvíjena digitální gramontost, žáci pracují v týmech, ve kterých komunikují pomocí chatu (alternativně všichni využívají sdílený dokument), hledají informace a třídí vyhledané informace z digitálních zdrojů, mohou pracovat i s autorskými právy a dbát na citace. Jelikož jsou žíci součástí jednoho třídního celku, je možné výukový obsah i za měřit na to, jak ukládat obsah skupin, aby k němu měli přístup i ostatní skupiny. Další možností je digitální obsah doplňovat o obsah dalšího formátu (např. využití digitálních časových os, které by nahradily tabulku).
Čtenářskou gramotnost lze rozvíjet při práci s texty, které skupiny nalezly. Skupiny mohou porovnávat texty mezi sebou, hodnotit jejich relevantnost, vybírat vhodné texty k daným účelům, hledat a propojovat informace v textu přímo obsažené a informace, které z textu vyplývají.