ICT gramotnost
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Článek předkládá k diskuzi definici ICT gramotnosti. Cílem ICT panelu při Výzkumném ústavu pedagogickém v Praze bylo vymezit základní kompetence z oblasti ICT, kterými by člověk měl být vybaven, aby mohl úspěšně existovat ve společnosti, jež je stále více ovlivňována technologiemi.
Článek předkládá k diskuzi definici ICT gramotnosti. Cílem ICT panelu při Výzkumném ústavu pedagogickém v Praze bylo vymezit základní kompetence z oblasti ICT, kterými by člověk měl být vybaven, aby mohl úspěšně existovat ve společnosti, jež je stále více ovlivňována technologiemi.
digitální gramotnost
ICT gramotnost
informační gramotnost
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Daniela Růžičková
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 20. 09. 2010
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde

Jan Zouhar
20.9.2010
Komentář
Dočetl jsem se: \"Gramotnost chápeme v širším pojetí jako soubor kompetencí jedince daných určitou situací,....\" Mám tomu rozumět tak, že pojem \"gramotnost\" je nadřazena kompetenci?
Učitelé na školách tomu nerozumějí.
Učitelé na školách tomu nerozumějí.

Martin Rusek
21.9.2010
Komentář
To je dobrá otázka, pane kolego. Pohled na gramotného člověka se změnil, číst, psát a počítat už nestačí. Mně osobně byly termíny vykládány tak, že pod GRAMOTNOSTí vidím soubor jednotlivých gramotností ve všech oblastech, ve kterých na žáky působíme, tedy nejen jazyková, sociální, přírodovědná či ICT gramotnost. Jestli žák disponuje kompetencemi ku příkladu ovládat a užívat ICT ve všech jejich aspektech, je v oblasti ICT gramotný. Sečteno a podtrženo, celkovou gramotnost tvoří jednotlivé dílčí gramotnosti, které jsou velmi blízko (až synonymy) kompetencí.

Jan Zouhar
21.9.2010
Komentář
Proč je tedy potřeba používat termín \"gramotnost\" a \"kompetence\"? Nebo \"gramotnost\" označuje výsledek zvládnutí kompetencí?

Martin Rusek
21.9.2010
Komentář
To je dobrá otázka, pane kolego. Pohled na gramotného člověka se změnil, číst, psát a počítat už nestačí. Mně osobně byly termíny vykládány tak, že pod GRAMOTNOSTí vidím soubor jednotlivých gramotností ve všech oblastech, ve kterých na žáky působíme, tedy nejen jazyková, sociální, přírodovědná či ICT gramotnost. Jestli žák disponuje kompetencemi ku příkladu ovládat a užívat ICT ve všech jejich aspektech, je v oblasti ICT gramotný. Sečteno a podtrženo, celkovou gramotnost tvoří jednotlivé dílčí gramotnosti, které jsou velmi blízko (až synonymy) kompetencí.

Martin Rusek
21.9.2010
Komentář
Omlouvá me za spam, nechápu, jak se to mohlo stát.
Dalo by se říct, že gramotný člověk je v daných oblastech kompetentní, ano.
Dalo by se říct, že gramotný člověk je v daných oblastech kompetentní, ano.

Lenka Urbanová
22.9.2010
Komentář
Tohle je dost podstatné téma a od Jendy dost závažná otázka! Pánové, my bychom byli velmi rádi, kdybyste tohle téma rozvinuli v diskuzích o ICT gramotnosti zde: http://diskuze.rvp.cz/vie....php?f=479
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.