Chatbot EMA
5 skvělé

7 kroků k tabletové učebně

Autor
Eva Fanfulová
Datum vložení
4. 12. 2018
2 0 2
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

BYOD
modernizace infrastruktury
Profil Škola21
výběrové řízení

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Eva Fanfulová
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 22. 12. 2017
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

E Kocourek 23.12.2017

Komentář

Třeba jsou ředitelé škol opravdu takoví neználkové, za jaké je vydává tento článek. Pokud ano, doporučuji nekomplikovat jim to tolik.


Ad 1. Než se začnete zabývat praktickými otázkami, nezdržujte se ničím. Nad vizema a strategiema se zamýšlejte, až nebudete mít co dělat. Cílem je umožnit žákům být stále připojeni do školní datové sítě.


Ad 2. Jaký je aktuální stav, to už máte určitě někde napsané (pokud vaši ajťáci nejsou absolutní nemehla nebo sabotéři). Jasným cílem je vnitřní konektivita školy a možná ještě školní (ne cloud kdesi v tramtárii!) datové úložiště. Správa sítě je nutnost, správa jednotlivých zařízení je chiméra. Vnější konektivitu bude leckdo chtít, ale ve výsledku výuce (a potažmo škole) jenom uškodí.


Ad 3. Opět, průzkum dělejte, až nebudete mít co dělat. Jedinou cestou je BYOD a tudíž musíte počítat s tím, že do školní sítě se vám bude připojovat úplně všechno, co existuje. Neřešíte výběr OS a neřešíte způsob pořízení - žáci ta zařízení už dávno mají.


Ad 4. Nezapomeňte, že ta žákovská zařízení je třeba napájet. Je to sice \"na palici\", ale takováhle samozřejmost může narazit na kdeco, třeba na nějaké administrativní předpisy. Učitelům školení nevnucujte - dokážete-li to, umožněte jim účast na takovém školení, který si vybere ten který kantor.


Ad 5. V tom vám neporadím. Je to další způsob, jak stát brání lidem dělat to, co je potřeba.


Ad 6. Cílem je připojení co nejvíce žáků do školní sítě. Lpět na dotykových zařízeních je nehorázná pitomost. Je věcí každého žáka, zda je pro něj pohodlnější datlovat do klávesnice netbooku, šmidlat myší po stole nebo osahávat dotykovou obrazovku.


Ad 7. Chcete-li tu věc spolehlivě zabít, je vynucené \"měření přínosů zaváděné inovace\" dobrou volbou. Jak píši výše, cílem je připojení co nejvíce žáků do školní sítě. A to na začátku třetího tisíciletí není \"inovace\", ale samozřejmost. Když se do vaší školy zavádělo elektrické osvětlení nebo telefony, také se měřily přínosy?


Chcete-li mermo mocí něco měřit, tedy se pokuste vymyslet prostředek, který by měřil propustnost a spolehlivost školní datové sítě. Ano, není to snadné.

Jan Maršák 27.12.2017

Komentář

Ad E Kocourek: Nevidím v článku nic, co by naznačovalo, že ředitelé škol jsou v něm vydáváni za neználky. Článek, jak já jsem ho pochopil, pouze ředitelům škol předkládá určité metodické doporučení a návrhy, jak by bylo možné zlepšovat využití digitálních technologií na jejich školách. Zda informace uvedené v tomto článku využijí či nikoli, záleží pouze na nich. A ředitelé škol jistě nejsou takoví \"neználkové\", aby nedokázali posoudit, zda informace uváděné v článku, jsou pro jejich práci užitečné nebo nejsou. V tom jim určitě nemusí nikdo radit.