Mýty a mylnosti o ICT ve vzdělávání
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Ondřej Neumajer
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 11. 06. 2012
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
Pane doktore, díky za další povedený článek. Mám k němu několik poznámek:
ad 1. Nakolik relevantním zdrojem je zpráva ČŠI? Je neprosto evidentní, že hospitovaní učitelé (vědí to dopředu) hodinu připraví, jak to jen umí. Tímto způsobem realitu testovat nelze. Výsledek spíše říká, že 68/80 % učitelů ICT evidentně používat při výuce vůbec neumí a ani to nepovažují za chybu.
ad 2. Z celkového kontaxtu článku: kdože prohlásil, že jsme namísto zapojení ICT do učení a výuky začli vyučovat ICT jako předmět? :)
ad 3. V chemii je zařazování nahraných experimentů přínosné z mnoha důvodů. Nemá však zdaleka takový účinek jako pokus reálný, jelikož jsou žáci na výbuchy, plameny a kdo ví co všechno zvyklí. Aljaška v plamenech zůstane natočená lépe než třeba sopka na stole. Přes všechnu specifickou vůni a vznikající popel je pokus atraktivnější - a doporučovaný provádět - takto.
Hezký den :)
Komentář
Dobrý den pane kolego.
ad 1) Nerozumím proč by nešlo vycházet ze zjištění ČŠI. Jedná se o souhrn všech jimi navštívených hodin za daný školní rok. Bohužel, není mi znám jiný zdroj z ČR, který by se jen vzdáleně blížil takto zkoumanému vzorku. ČŠI momentálně realizuje tématickou zprávu na ICT. Ta aby měla přinést aktuální informace.
ad 2) Neustále od mnoha učitelů slýchám ve zkratce "ICT jsou pouze prostředkem" a tomu tak úplně není.
ad 3) S tím souhlasím a myslím, že ani nepolemizuji.
ON
Komentář
ad 1) Souhlasím s Martinem. Hodiny pro ČŠI jsou často spíš Potěmkinova vesnice než reálný obraz výuky.
Komentář
Vzpomínám si, jak si jedna kolegyně loni vzpílala, že v hodině "nestihla pustit video, aby viěli, že taky používá techniku". To, že to některé hospitované učitele ani nenapadne, je alarmující. Zároveň ale to, že před inspektorem někdo technologie použil, moc o běžném užívání nevypovídá.
Ptát by se výzkumníci museli žáků, nebo by museli sledovat všechny hodiny a ty analyzovat. Jaký nástroj pro zjišťování ICT kompetencí učitelů jste použil ve svém disertačním výzkumu, pane doktore? Analýza dat ČŠI jistě nestačila...
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.