5 skvělé

Využití ICT technologií v běžné výuce hudební výchovy na základn

Autor
PaedDr. Jan Prchal, Mgr. Martin Grobár
Datum vložení
4.12.2018
13 2 0
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
2
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

digitální gramotnost1
analýza
editace zvuku
hudební forma
hudební paměť
hudební výchova
melodie
vzdělávací technologie
záznam zvuku
zvuk

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
2
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
2
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Markéta Pastorová 1.8.2019
  • Hodnocení zdroje:
Text obsahuje konkrétní příklady využívání ICT technologií ve výuce. Jedná se o příklady využívání notačních programů; práci s dostupnými (volně stažitelnými) programy – Webaudio Drum Machine a možnosti využití programu AUDACITY pro práci se zvukem jako takovým.
Komentář

Přes veškeré klady, které po odborné a metodické stránce text má by bylo potřeba se jednotlivým obsahům věnovat ještě podrobněji; například z pohledu učitele a žáka a to jak začátečníka, tak pokročilého.
Upozornit například na příležitosti i úskalí, které jednotlivé programy poskytují a poradit jak dál.
Toto vše nelze ale vyžadovat od jednoho, více méně motivačního článku pro již zasvěcené. Proto by jistě učitelé přivítali odkazy na komplexnější materiály, vzdělávací akce, kontakty na učitele, kteří se využíváním technologií v HV dlouhodobě věnují a v neposlední řadě zásobu dalších podnětů a zkušenosti z praxe.

Ludmila Kovaříková 27.10.2019
  • Hodnocení zdroje:
Kladem článku je především upozornění na programy, které jsou volně dostupné. Oceňuji podrobné vysvětlení přípravné fáze, než se žáci pustí do práce s programem.
Většina aktivit je založena na využití technologí učitelem (diktát, pracovní listy, hry na procvičení...), směřuje k oživení výuky a zdůrazňuje především digitální gramotnost učitelů. Návrh hudebních kompozic je spíše jen zmíněn.
Právě didaktikou tvorby hudby se články tomuto tématu věnující zabývají spíše méně. Přesto by právě takovou podporu učitelé potřebovali. Zároveň by bylo vhodné ukázat, jak takové programy pomáhají skutečným hudebníkům.
Komentář

Článek ilustruje příklady využití ICT v hudební výchově. Upozorňuje, že využití techniky není ještě všemi zcela přijímáno, ale zároveň se opírá o některé výzkumy, které využití podporují.

Základní atributy materiálu

  • Autor: PaedDr. Jan Prchal, Mgr. Martin Grobár
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 27. 01. 2016
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay