Využití ICT technologií v běžné výuce hudební výchovy na základn
Autor
PaedDr. Jan Prchal, Mgr. Martin Grobár
Poskytovatel
Datum vložení
4. 12. 2018
71
2
0
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Hudební výchova – využití ICT technologií v běžné výuce hudební výchovy na základních školách.
Hudební výchova – využití ICT technologií v běžné výuce hudební výchovy na základních školách.
digitální gramotnost
1
analýza
editace zvuku
hudební forma
hudební paměť
hudební výchova
melodie
vzdělávací technologie
záznam zvuku
zvuk
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
2
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
2
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
2
Základní atributy materiálu
- Autor: PaedDr. Jan Prchal, Mgr. Martin Grobár
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 27. 01. 2016
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
Přes veškeré klady, které po odborné a metodické stránce text má by bylo potřeba se jednotlivým obsahům věnovat ještě podrobněji; například z pohledu učitele a žáka a to jak začátečníka, tak pokročilého.
Upozornit například na příležitosti i úskalí, které jednotlivé programy poskytují a poradit jak dál.
Toto vše nelze ale vyžadovat od jednoho, více méně motivačního článku pro již zasvěcené. Proto by jistě učitelé přivítali odkazy na komplexnější materiály, vzdělávací akce, kontakty na učitele, kteří se využíváním technologií v HV dlouhodobě věnují a v neposlední řadě zásobu dalších podnětů a zkušenosti z praxe.
Většina aktivit je založena na využití technologí učitelem (diktát, pracovní listy, hry na procvičení...), směřuje k oživení výuky a zdůrazňuje především digitální gramotnost učitelů. Návrh hudebních kompozic je spíše jen zmíněn.
Článek ilustruje příklady využití ICT v hudební výchově. Upozorňuje, že využití techniky není ještě všemi zcela přijímáno, ale zároveň se opírá o některé výzkumy, které využití podporují.