Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
0 ohodnoť!

Rozvoj gramotností v uměleckých oborech v bodech

Autor
PaedDr. Markéta Pastorová
Datum vložení
8.8.2019
3 1 0
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

čtenářská gramotnost1
digitální gramotnost1
gramotnosti1
hudební výchova1
matematická gramotnost1
PPUČ1
Umění a kultura1
divadlo
film
hudba
tanec
výtvarné umění

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Ludmila Kovaříková 25.10.2019
  • Hodnocení zdroje:
Jednoznačným přínosem je kritický přístup ke gramotnostem, tj. přiznání, že není třeba přidávat k jednotlivým oblastem výstupy z gramotností uměle. Článek může být po domluvě s ostatními vyučujícími využit jako seznam pro inspiraci a projektovou výuku, neboť nabízí spoustu nápadů. Za hudební výchovu např. čtení not a hudebních značek (ČG a MG – využití grafických symbolů), vnímání rytmu (MG – všímá si pravidelností), uchování hudby v digitalizované podobě (DG – vytváří a upravuje digitální obsah v různých formátech).
Diskutabilní je zařazení gramotností u pohybové výchovy, např. přinášení radosti nebo zdravé sebedůvěry ještě neznamená souvislost s gramotnostmi.
Komentář

Článek každé části vzdělávacího oboru Umění a kultura přiřazuje konkrétní návrhy, jak rozvíjet čtenářskou, digitální a matematickou gramotnost. Zmiňuje i oblasti ve školách méně rozvíjené (filmová a pohybová výchova...).

Základní atributy materiálu

  • Autor: PaedDr. Markéta Pastorová
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 08. 08. 2019
  • Datum vzniku: 07. 08. 2019
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay