SMART Notebook v chemii
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Popis vlastností software dodávaného s interaktivními tabulemi Smart a možnosti jeho uplatnění ve výuce.
Popis vlastností software dodávaného s interaktivními tabulemi Smart a možnosti jeho uplatnění ve výuce.
digitální gramotnost
1
Chemie
Interaktivní tabule
SMART Board
vzdělávací technologie
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Martin Rusek
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 12. 05. 2008
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
Příspěvek uvádí jednak popis interaktivní tabule SMART board a jednak konkrétní možnosti jejího využití ve výuce chemie. Autor představuje výukové aplikace přítomné a instalované spolu s balíkem SMART notebook, které jsou použitelné v hodinách chemie. Základní sada pro chemii je rozdělena podle témat a podle typu materiálu. Za zmínku stojí například část Praktická teorie, oblast Elements, kde je na zjednodušeném 2D modelu vybraných prvků umožněno přidávat elektrony, protony či neutrony. Tato aktivita může velmi dobře posloužit při názorném výkladu pojmů protonové či nukleonové číslo a žáci si na příkladech jednoduchých prvků (C, H, O, N) fixují jejich atomové složení což jim usnadní pochopení reakcí organické chemie.
Aktivity, které je možné realizovat prostřednictvím interaktivní tabule SMART board jsou vhodné jak k slovním metodám výuky (frontální výklad, vysvětlování), názorně demonstračním, založeným na principu názornosti (předvádění, práce s obrazem) či k metodám praktickým, zaměřeným na vlastní činnost žáků (manipulování, experimentování).
Aktivity, které jsou v příspěvku popsané, či nastíněné, vedou nejen k zvýšení atraktivity hodin chemie, prostřednictvím využití digitální technologie, ale rovněž k podpoře digitální gramotnosti. Jedná se zejména o očekávaný výsledek učení pro digitální gramotnost 1 – Člověk, společnost a digitální technologie.