Role digitálních technologií ve výuce cizích jazyků – didaktický
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Ondřej Neumajer
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 14. 01. 2016
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
Co se týče v článku zmiňovaných \"digitálních technologií\", radím jazykářům NESPĚCHEJTE! Všechny ty online služby internetu kdoví-kolikáté-už generace, online aplikace, případně aplikace ke stažení totiž \"fungují\" (či spíše nefungují) podobně, jako před desítkami let sharewareové a freewarové programy pro tehdejší desktopy. Kdepak \"nekonečné množství pedagogických příležitostí\" - pouze nekonečný žrout času. Pravděpodobnost, že naleznete něco použitelného, je srovnatelná s šancí na objevení padesátikoruny na školním hřišti. Není to úplně vyloučené, ale spoléhat na to je pošetilé. Pokud se vyskytne něco opravdu použitelného, časem se to k vám donese i když nebudete vyvíjet žádnou mimořádnou aktivitu.
Chovejte se maximálně konzervativně. Vyhněte se exotickým aplikacím a pracujte výhradně s daty. Každý tablet umí HTML (popř. Javascript) a není nic, co by nešlo sdělit tímto formátem. Když už musíte lovit programy, najděte si něco na přehrávání videa. To musí stačit!
Tak mě napadá - to se mi to radí chovat se konzervativně, když sám používám iTools od Oxford University Press. Ale to snad je jiná kategorie. Koupeno v kamenném obchodě, od zavedené firmy, instalováno z cédéčka a funguje zcela off-line.
Ale zpět k těm super-moderním digitálním technologiím. Naštěstí existují ještě další, které článek ignoruje. Školní datová síť. Školní datová bezdrátová síť. Lokální WiFi síť v jazykové učebně. Školní webové stránky. Školní datové úložiště. Pokud tyto prostředky spolehlivě fungují, však ono jazykáře napadne, co se s nimi dá podnikat.
Komentář
Tentokrát s dr. Markem nesouhlasím. Tedy v něčem má pravdu. Je mimořádně obtížné si najít zdrarma online takový nástroj, který byste pak mohli používat beze změny několik let, nejlépe až do důchodu. Takto svět už nikdy vypadat nebude!
Vaším úkolem je vědět, která služba v daném čase je zrovna schopna vaši potřebu uspokojit. K tomu, abyste to dokázali ale nemusíte zkoumat \"nekonečné množství pedagogických příležitostí\". Je třeba jen mít kvalitně nastavené osobní vzdělávací prostředí, v němž funguje kolektivní inteligence. Máte-li ho, dozvíte se o aktuálních možnostech od kolegů, kteří již každou takovou službu či aplikaci vyzkoušeli před vámi a ukazují vám cestu. Třeba se nakonec i vy jednou stanete čelnými učiteli ukazujícími cestu ostatním - viz Hippelova technologická inovace ve školství.
Komentář
It´s impossible to avoid being misquoted on this bloody project, praví jeden ze Staranských teorémů.
Zajímavé, jak mohu mít pravdu v něčem, co netvrdím, a jak pan Brdička se mnou dokáže současně nesouhlasit a říkat (jinými slovy) totéž, co já. Nejspíš je páně Brdičkovo vnímání psaného textu, jakož i reality, neslučitelné s mým.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.