2 průměrné

Čtení s porozuměním - maluj věty

Autor
Mgr. Iva Urbancová
Datum vložení
22.3.2018
2 1 1
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
2 průměrné
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

čtenářská gramotnost1
čtení s porozuměním1
prvopočáteční čtení1
vizualizace1
kresba

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
2 průměrné
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
2 průměrné
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Hana Havlínová 11.9.2019
  • Hodnocení zdroje:
Jednoduchý pracovní list, který učitel může vhodně obměnit (např. podle doporučení učitelky z praxe v komentáři u zdroje). Umožňuje učiteli zadat žákům úkol různého rozsahu (snížením nebo zvýšením počtu vět). Žáci se od prvních okamžiků, kdy si osvojují techniku čtení, soustředí i na porozumění čtenému textu.
Zadání "maluj věty" navrhuji nahradit vhodnějším: "Nakresli, co čteš".
Doporučuji, aby si učitel promyslel, jakým způsobem úkol zadá vzhledem k individuálním dispozicím žáků. Pečliví žáci by mohli strávit značnou část času kreslením na úkor čtení, které je zde hlavním cílem. Někteří žáci neradi kreslí.
Komentář

Pracovní list rozvíjí čtenářskou gramotnost na úrovni doslovného porozumění čteného textu a zároveň napomáhá nácviku čtenářské strategie vizualizace (vytváření vlastních představ). Bylo by vhodné, aby si učitel ověřil, co žák nakreslil a případně se doptal proč. Žáci by svá řešení mohli sdílet i ve dvojici a nad kresbami si povídat. Propojovali by čtené se svou vlastní zkušeností.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Mgr. Iva Urbancová
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
  • Datum vzniku: 19. 01. 2010
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: pracovní list
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Jaroslava Hrnčárková 1.2.2010

Komentář

Výborný nápad. Udělala jsem si pokračování s těmito větami:
Jelen se pase u lesa. Ota má pytel. Jula nese mísu. U domu je lípa. Táta nese poleno. Tady máme noty. Na míse je malina. Pes má salám.