Pohádka o rukavici
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Zpracování klasické české pohádky vede žáky ke čtení s porozuměním. Během práce s textem se žáci seznámí i s popisem věci.
Zpracování klasické české pohádky vede žáky ke čtení s porozuměním. Během práce s textem se žáci seznámí i s popisem věci.
čtenářská gramotnost
1
matematická gramotnost
1
čtení s porozuměním
pohádka
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Základní atributy materiálu
- Autor: Miloš Novotný
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
- Datum vzniku: 09. 02. 2008
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: pracovní list
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
Čtenářská gramotnost je rozvíjena na úrovni doslovného porozumění a orientace v textu. Rozvíjení čtenářské gramotnosti by bylo možné rozšířit. Pokud by se čtení ukončilo před posledním odstavcem textu, žáci by mohli předvídat, jak příběh skončil ("Co se stalo, když dědeček rukavici našel?") a následně porovnat svou verzi s verzí autora.
V malé míře je při využití materiálu rozvíjena i matematická gramotnost. Žák odhaluje "matematický problém" v beletrii. Uvědomuje si pořadí, jak zvířátka přicházela k rukavici a to využívá při dramatizaci textu. Zadání "Ilustruj pohádku O rukavici" by bylo možné rozšířit: "Ilustruj, jak se postupně zvířátka v rukavici zabydlela". Žáci by byli vedeni k využití názorných prostředků k popisu dané situace.