5 skvělé

Pohádka o rukavici

Autor Miloš Novotný

Poskytovatel Metodický portál RVP.CZ

Datum vložení 22.3.2018

2 1 0
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

čtenářská gramotnost1
čtení s porozuměním1
matematická gramotnost1
pohádka1

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Hana Havlínová 11.9.2019
  • Hodnocení zdroje:
Text je přiměřený udávané věkové skupině, navazující úkoly přesahují rámec čteného textu a umožňují učiteli diferenciaci zadání s ohledem na schopnosti a dovednosti žáků.
Doporučuji, aby učitel před použitím odstranil překlep na str.1, 5. řádek zdola (zajíček-Hopsálek) a na str. 4 změnil zadání "z popisu loupežníka" na "z popisu rukavice".
Komentář

Čtenářská gramotnost je rozvíjena na úrovni doslovného porozumění a orientace v textu. Rozvíjení čtenářské gramotnosti by bylo možné rozšířit. Pokud by se čtení ukončilo před posledním odstavcem textu, žáci by mohli předvídat, jak příběh skončil ("Co se stalo, když dědeček rukavici našel?") a následně porovnat svou verzi s verzí autora.
V malé míře je při využití materiálu rozvíjena i matematická gramotnost. Žák odhaluje "matematický problém" v beletrii. Uvědomuje si pořadí, jak zvířátka přicházela k rukavici a to využívá při dramatizaci textu. Zadání "Ilustruj pohádku O rukavici" by bylo možné rozšířit: "Ilustruj, jak se postupně zvířátka v rukavici zabydlela". Žáci by byli vedeni k využití názorných prostředků k popisu dané situace.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Miloš Novotný
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
  • Datum vzniku: 09. 02. 2008
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: pracovní list
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay