RWCT - ABC reading
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Aktivita je určena ke skupinové práci, pracuje s prvky metody RWCT - Čtením a psaním ke kritickému myšlení. Instrukce pro práci ve třídě jsou přiloženy.
Aktivita je určena ke skupinové práci, pracuje s prvky metody RWCT - Čtením a psaním ke kritickému myšlení. Instrukce pro práci ve třídě jsou přiloženy.
číselná osa
1
čtenářská gramotnost
1
matematická gramotnost
1
skládankové učení
1
angličtina
čtení s porozuměním
RWCT
text
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Základní atributy materiálu
- Autor: Milan Franek
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
- Datum vzniku: 20. 04. 2011
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: pracovní list
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
- Jazyk: Angličtina
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
V závěrečné reflexi bych doporučila se zaměřit nejen na reflexi čteného textu, ale na reflexi celé hodiny včetně sebereflexe žáků.
V aktivitě je použita metoda skládankového učení, která z hlediska čtenářské gramotnosti pomáhá žákům v textu nalézt podstatené informace a ty propojovat. Povaha textu umožňuje do cílů hodiny zařadit z hlediska čtenářské gramotnosti dle publikace Čtenářská gramotnost v uzlových bodech vzdělávání:
- Všímá si, jak jsou v textu podávány postavy, jak jsou prezentována fakta a události, a uvažuje o příčinách vyplývajících z dobových, geografických, místních, kulturních souvislostí a okolností
- Samostatně (průběžně a podle potřeby) hledá a propojuje výslovné i skryté informace v textu.
Ve fázi, ve které se sejdou žáci se stejným textem, mohou být naplňovány očekávané výstupy učení jako:
- Vědomě používá základní strategie pro porozumění textu, např. předvídání, vizualizace, propojování s vlastní zkušeností, vyjasňování neznámých slov. Všímá si, když je text složitý, když něčemu v textu nerozumí; s dopomocí volí strategie vedoucí k porozumění.
Aktivita nabízí i prostor pro rozvoj matematické gramotnosti. Údaje z textu o denním režimu lze zaznamenat do časové osy a naplňovat tak očekávaný výstup učení dle publikace Matematická gramotnost
v uzlových bodech vzdělávání:
- Využívá číselnou osu, tabulky, diagramy a grafy, názorná schémata, fotodokumentaci, obrázky a náčrtky