Pětiminutovka | Badatelství nejen ve výuce chemie | Václav Fiala
1x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Pětiminutovka se zaměřuje na téma badatelství nejen ve výuce chemie. Představuje proces badatelsky orientované výuky na příkladu vzniku kyselých dešťů. Při aktivitě žáci řeší badatelsky orientované úlohy inspirované reálným životem, zkoumají různé cesty k získání nových poznatků a zaznamenávají a vyhodnocují výsledek vlastní badatelské činnosti. To je společné přírodovědné i matematické gramotnosti. Rovněž rozvíjí digitální gramotnost využíváním digitální technologie za účelem zaznamenání a vyhodnocení průběhu experimentu. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Pětiminutovka se zaměřuje na téma badatelství nejen ve výuce chemie. Představuje proces badatelsky orientované výuky na příkladu vzniku kyselých dešťů. Při aktivitě žáci řeší badatelsky orientované úlohy inspirované reálným životem, zkoumají různé cesty k získání nových poznatků a zaznamenávají a vyhodnocují výsledek vlastní badatelské činnosti. To je společné přírodovědné i matematické gramotnosti. Rovněž rozvíjí digitální gramotnost využíváním digitální technologie za účelem zaznamenání a vyhodnocení průběhu experimentu. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
digitální kompetence
1
digitální technologie
1
experimenty
1
badatelsky orientovaná výuka
badatelství
Chemie
matematická gramotnost
pětiminutovka
PPUČ
přírodovědná gramotnost
hodnocení
hodnocení
1x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
1x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
1x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Základní atributy materiálu
- Autor: Lenka Vojíková
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 25. 07. 2020
- Datum vzniku: 24. 07. 2020
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: nelze určit
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: video
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
Experiment, který žákům umožňuje seznámení se s principem vzniku kyselých dešťů. Aktivita přitom umožňuje využití všech badatelských kroků - od položení výzkumné otázky, přes tvorbu hypotézy a realizaci pokusu, po záznam výsledků experimentu a důležitou diskuzi na téma oxidů, které mají dopad na životní prostředí.