Chatbot EMA
2 průměrné

Využití povídky s otevřeným koncem ve výuce chemie

Autor
Svatava Janoušková
Datum vložení
4. 12. 2018
60 1 2
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
2 průměrné
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

čtenářská gramotnost1
matematická gramotnost1
Člověk a příroda
Chemie
Jazyk a jazyková komunikace
směsi

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
2 průměrné
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
2 průměrné
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Martina Černá 9.7.2019
  • Hodnocení zdroje:
Představená aktivita nenásilnou formou předává žákům informace z oblasti chemie i českého jazyka. Je výborným příkladem aktivity, která podporuje rozvoj čtenářské gramotnosti a matematické gramotnosti ve výuce chemie.
Komentář

Skvělá ukázka aktivity, která rozvíjí čtenářskou gramotnost ve výuce chemie. Autorka uvádí nejen povídku s otevřeným koncem, ale také různé způsoby, jak ji didakticky využít. Tím, že žáci stanovují hypotézu, vznášejí argumenty pro svá tvrzení a následně vyvozují závěry, je rozvíjena také matematická gramotnost. Doporučuji aktivitu vyzkoušet.
Aktivita podporuje čtenářskou gramotnost zejména v oblasti porozumění textu a jeho interpretace. Rozvoj matematické gramotnosti spočívá zejména v podpoře zažívání radosti z úspěšně vyřešené úlohy, vyhledávání informací vhodných k řešení problému, ověřování platnosti oběvených zákonitostí, využívání svých argumentačních schopností a správné interpretace získaných výsledků. Dále rozvíjí schopnost individuálně i v diskuzi analyzovat procesy, pojmy, vztahy a situace v oblasti matematiky.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Svatava Janoušková
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 08. 12. 2006
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Iva Metelková 19.10.2012

Komentář

Je sice  pravda, že navrhovaná hodina není příliš akční - v hodině chemie čteme příběh...ale právě to, že se i v hodině chemie setkají se čtením dějového dílka možná žáky zaskočí, ale podle mě také motivuje. Chemická tématika je přiblížena příběhem a čtení příběhů zná každý. Další fakta o chemických postupech jako je extrakce budou, dle mého názoru, přijímána otevřeněji. V hodině českého jazyka pak mohou žáci oslnit znalostí pojmů \"metafora\" a \"metonymie\" :-) Tuto hodinu určitě převedu do praxe.

Iveta Mesnerová 14.11.2013

Komentář

Výše uvednou aktivitu bych pro hodinu chemie nazvala dosti netradiční, ale podle mého povedenou. Z hlediska výkladu chemie se tento příběh nemusí jevit \"násaklý\" chemickými informacemi, ale to vůbec nevadí. Jak je uvedeno již v samotném úvodu tohoto článku, aktivita u žáků může rozvíjet komunikační schopnosti, schopnosti obhájit si svůj názor, argumentovat či diskutovat o problému, což jsou věci, které učitelé po svých žácích chtějí, které vyžadují. Takovouto hodinu bych si dokázala reálně představit ve výuce chemie a ráda bych se pokusila ji v budoucnu do svého výkladu začlenit.