Využití povídky s otevřeným koncem ve výuce chemie
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Svatava Janoušková
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 08. 12. 2006
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
Je sice pravda, že navrhovaná hodina není příliš akční - v hodině chemie čteme příběh...ale právě to, že se i v hodině chemie setkají se čtením dějového dílka možná žáky zaskočí, ale podle mě také motivuje. Chemická tématika je přiblížena příběhem a čtení příběhů zná každý. Další fakta o chemických postupech jako je extrakce budou, dle mého názoru, přijímána otevřeněji. V hodině českého jazyka pak mohou žáci oslnit znalostí pojmů \"metafora\" a \"metonymie\" :-) Tuto hodinu určitě převedu do praxe.
Komentář
Výše uvednou aktivitu bych pro hodinu chemie nazvala dosti netradiční, ale podle mého povedenou. Z hlediska výkladu chemie se tento příběh nemusí jevit \"násaklý\" chemickými informacemi, ale to vůbec nevadí. Jak je uvedeno již v samotném úvodu tohoto článku, aktivita u žáků může rozvíjet komunikační schopnosti, schopnosti obhájit si svůj názor, argumentovat či diskutovat o problému, což jsou věci, které učitelé po svých žácích chtějí, které vyžadují. Takovouto hodinu bych si dokázala reálně představit ve výuce chemie a ráda bych se pokusila ji v budoucnu do svého výkladu začlenit.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
Skvělá ukázka aktivity, která rozvíjí čtenářskou gramotnost ve výuce chemie. Autorka uvádí nejen povídku s otevřeným koncem, ale také různé způsoby, jak ji didakticky využít. Tím, že žáci stanovují hypotézu, vznášejí argumenty pro svá tvrzení a následně vyvozují závěry, je rozvíjena také matematická gramotnost. Doporučuji aktivitu vyzkoušet.
Aktivita podporuje čtenářskou gramotnost zejména v oblasti porozumění textu a jeho interpretace. Rozvoj matematické gramotnosti spočívá zejména v podpoře zažívání radosti z úspěšně vyřešené úlohy, vyhledávání informací vhodných k řešení problému, ověřování platnosti oběvených zákonitostí, využívání svých argumentačních schopností a správné interpretace získaných výsledků. Dále rozvíjí schopnost individuálně i v diskuzi analyzovat procesy, pojmy, vztahy a situace v oblasti matematiky.