Chatbot EMA
5 skvělé

Zoologie – Obojživelníci ČR

Autor
RNDr. Miroslav Pražienka
Datum vložení
4. 12. 2018
8 1 0
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

čtenářská gramotnost1
formativní hodnocení1
matematická gramotnost1
hodnocení
obojživelníci
zoologie

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Jakub Holec 16.10.2019
  • Hodnocení zdroje:
Aktivita výrazně uplatňuje prvky formativního hodnocení včetně žákovského sebehodnocen. V aktivitě se také uplatňují prvky hry, což přispívá k motivaci žáků - týká se především velmi zajímavé hry s kartami situací, které ovlivňují populaci žab.
Při práci se zdroji dostali žáci nakopírovaný text o žábách ze středoškolské učebnice a vyhledávali v něm důležité informace o konskétních žábách české přírody. Zde by se dalo uvažovat o tom, že by žáci pracovali s více odbornými zdroji (tištěnými, on-line), které nebudou představovat učebnicové texty.
Komentář

Žáci aktivně vyhledávají přímo i nepřímo vyjádřené informace v textu o obojživelnících české přírody. Přitom vybírají informace, které na základě předchozí zkušenosti považují za nejvíce relevantní a důležité z hlediska konkrétního obojživelníka a využívají je pro další učení, což je důležité z hlediska rozvoje čtenářské gramotnosti.
V části aktivity žáci pracují s kartami, na kterých jsou konkrétní situace ovlivňující populaci žab. Přitom každá situace má přiřazeny buď kladné body (populace roste) nebo záporné body (populace klesá). Žáci pomocí karet simulují vývoj populace žab v určitém časovém období. Přitom rozvíjejí matematickou gramotnost zejména při posuzování a interpretování vlivu dané situace na celkový výsledek (stav populace žab).

Základní atributy materiálu

  • Autor: RNDr. Miroslav Pražienka
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 08. 02. 2018
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay