Kolik a čeho vlastně kupujeme?
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Text je příspěvkem do seriálu Digitální technologie ve výuce přírodních věd. V úvodu otvírá problematiku ICT obecně, dále se stáčí již k výuce chemie. Pro širší možnost využití námětu učiteli jsou v návrhu vyučovací hodiny využity pro většinu škol (a žáků) dosupné pomůcky (model BYOD). Ústředním motivem je na základních i středních školách nepopulární téma chemických výpočtů. S využitím několika online aplikací jsou navrženy možnosti, jak zvýšit motivaci žáků a usnadnit tak jejich proces učení. V závěru textu je diskutována role ICT na současnou výuku.
Text je příspěvkem do seriálu Digitální technologie ve výuce přírodních věd. V úvodu otvírá problematiku ICT obecně, dále se stáčí již k výuce chemie. Pro širší možnost využití námětu učiteli jsou v návrhu vyučovací hodiny využity pro většinu škol (a žáků) dosupné pomůcky (model BYOD). Ústředním motivem je na základních i středních školách nepopulární téma chemických výpočtů. S využitím několika online aplikací jsou navrženy možnosti, jak zvýšit motivaci žáků a usnadnit tak jejich proces učení. V závěru textu je diskutována role ICT na současnou výuku.
čtenářská gramotnost
1
digitální gramotnost
1
matematická gramotnost
1
apps
hmotnostní zlomek
ICT ve výuce chemie
motivace
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Základní atributy materiálu
- Autor: Martin Rusek
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 25. 11. 2015
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
Příspěvek je primárně zaměřen na využití digitálních technologií ve výuce chemie. V úvodní části je nastíněno využívání informačních a kmunikačních technologií ve vezdělávání a ve výuce chemie. V druhé části autor představuje návrh vyučovací hodiny chemie s využitím digitální technologie, čímž je u žáků rozvíjena digitální gramotnost. Je na místě zmínit, že popsané aktivity (celkem čtyři) u žáků rozvíjejí taktéž matematickou a čtenářskou gramotnost. Všechny čtyři aktivity doporučuji v hodinách vyzkoušet.
Rozvoj DG: Žák pro školní práci využívá digitální technologie, k učení využívá digitální vzdělávací prostředí, vytváří digitální obsah v různých formátech, vyjadřuje se za pomoci digitálních prostředků, ukládá informace tak, aby je mohl v případě potřeby najít a použít i někdo jiný, s kým spolupracuje, komunikuje prostřednictvím digitálních technologií i s více uživateli najednou, využívá digitální technologie k sdílení dat.
Rozvoj MG: Žák dokáže ve sdělení rozlišit podstatné informace od nepodstatných, využívá přirozený i symbolický jazyk, dokáže přehledně zaznamenat postup řešení úlohy s využitím výrazů s čísly, řeší badatelsky orientované úlohy inspirované reálným životem, zvolí k řešení úlohy vhodný matematický aparát, prezentuje výsledky své práce i s využitím digitálních technologií.
Rozvoj ČG zejména: Žák samostatně hledá a propojuje výslovné i skryté informace v textu.