Chatbot EMA
3 dobré

Motivace žáků ve výuce chemie SOŠ pomocí úloh z běžného života

Autor
RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D.
Datum vložení
4. 12. 2018
58 1 1
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
3 dobré
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

čtenářská gramotnost1
matematická gramotnost1
chemické látky a jejich směsi
motivace
úvod do studia chemie

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
3 dobré
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
3 dobré
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Martina Černá 7.11.2019
  • Hodnocení zdroje:
Velký přínos příspěvku spatřuji v uvedení souboru jednoduchých úloh z běžného života, rozdělených podle tématu do 11 kategorií. Řešení těchto úloh představuje pro žáky výrazně efektivní motivační prvek. Pozitivně vnímám vytvoření dvou variant zadání úloh. Jedna varianta, stručnější, je určena prospěchově „slabším“ nebo méně aktivním třídám a druhá je určena prospěchově „silnějším“ nebo aktivnějším třídám.
Komentář

Příspěvek se zabývá motivací, její definicí a jejími typy. Autoři se zaměřují na pozitivní motivaci žáků středních odborných škol ve výuce chemie. Velký přínos článku spatřuji v uvedení jednoduchých úloh z běžného života, jejichž řešení představuje pro žáky efektivní motivační prvek. Tyto úlohy jsou uvedeny ve dvou variantách: jedna je pro prospěchově „slabší“ nebo méně aktivní třídy a druhá pro prospěchově „silnější“ nebo aktivnější třídy. Celkem je uvedeno 11 témat, které odkazují na konkrétní soubor úloh. Žáci se musí zamyslet nad jevy, které častokrát považují za samozřejmé a dosud se nezabývali jejich příčinami. Například „Proč lidé v horku zatemňují okna?“, „Unesete krabici na papíry formátu A4 naplněnou zlatem?, „Který ze dvou nabízených sýrů je vhodnější pro redukční dietu?“ apod. Všechny úlohy rozvíjejí čtenářskou gramotnost zejména v oblasti porozumění textu a jeho interpretace. Při řešení úloh zažívají žáci radost, vyhledávají informace vhodné k řešení problému a mnohdy řeší problém s využitím matematického aparátu. Díky tomu je u nich rozvíjena také matematická gramotnost. Úlohy lze řešit individuálně i ve skupinách.

Základní atributy materiálu

  • Autor: RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D.
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 23. 12. 2010
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: odborné vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Kateřina Hasmanová 16.2.2011

Komentář

Paní doktorko,chtěla bych Vám poděkovat za krásný nápad na okořenění hodin chemie.Určitě Vaše otázky využiji a těším se na další Vaše příspěvky.