Motivace žáků ve výuce chemie SOŠ pomocí úloh z běžného života
Autor
RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D.
Poskytovatel
Datum vložení
4. 12. 2018
58
1
1
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Pro žáky středních odborných netechnických škol je chemie předmětem s menší hodinovou dotací a žáci mu nevěnují patřičnou pozornost. Jak je pozitivně motivovat a zajistit, aby výuka byla efektivní a u žáků se rozvíjely potřebné klíčové kompetence uplatnitelné v občanském i profesním životě? Odpověď na tyto otázky lze najít nejen v tomto článku, ale i v článcích s ním souvisejících, v nichž motivačním prvkem může být i řešení jednoduchých úloh z běžného života.
Pro žáky středních odborných netechnických škol je chemie předmětem s menší hodinovou dotací a žáci mu nevěnují patřičnou pozornost. Jak je pozitivně motivovat a zajistit, aby výuka byla efektivní a u žáků se rozvíjely potřebné klíčové kompetence uplatnitelné v občanském i profesním životě? Odpověď na tyto otázky lze najít nejen v tomto článku, ale i v článcích s ním souvisejících, v nichž motivačním prvkem může být i řešení jednoduchých úloh z běžného života.
čtenářská gramotnost
1
matematická gramotnost
1
chemické látky a jejich směsi
motivace
úvod do studia chemie
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Základní atributy materiálu
- Autor: RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D.
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 23. 12. 2010
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: odborné vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
Příspěvek se zabývá motivací, její definicí a jejími typy. Autoři se zaměřují na pozitivní motivaci žáků středních odborných škol ve výuce chemie. Velký přínos článku spatřuji v uvedení jednoduchých úloh z běžného života, jejichž řešení představuje pro žáky efektivní motivační prvek. Tyto úlohy jsou uvedeny ve dvou variantách: jedna je pro prospěchově „slabší“ nebo méně aktivní třídy a druhá pro prospěchově „silnější“ nebo aktivnější třídy. Celkem je uvedeno 11 témat, které odkazují na konkrétní soubor úloh. Žáci se musí zamyslet nad jevy, které častokrát považují za samozřejmé a dosud se nezabývali jejich příčinami. Například „Proč lidé v horku zatemňují okna?“, „Unesete krabici na papíry formátu A4 naplněnou zlatem?, „Který ze dvou nabízených sýrů je vhodnější pro redukční dietu?“ apod. Všechny úlohy rozvíjejí čtenářskou gramotnost zejména v oblasti porozumění textu a jeho interpretace. Při řešení úloh zažívají žáci radost, vyhledávají informace vhodné k řešení problému a mnohdy řeší problém s využitím matematického aparátu. Díky tomu je u nich rozvíjena také matematická gramotnost. Úlohy lze řešit individuálně i ve skupinách.