Programování jako klíčová dovednost pro 21. století – srovnávací
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Vladimíra Pavlicová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 13. 11. 2014
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
Již nějaký čas se velmi pozorně zabývám tím, jaká data DZS do evropských výzkumů poskytuje. Snaha vylepšovat naše postavení je totiž kontraproduktivní a vede MŠMT k přesvědčení, že je vše v pořádku. I zde lze takové náznaky vypozorovat.
Zpráva např. na str.14 uvádí, že máme programování povinné na SŠ se včeobecným zaměřením. To není pravda. Snaží se dádávat naše úspěchy v eTwinningu do souvislosti s kurzy metodiky výuky programování pro učitele (str.23). Myslím, že to není možné. Zavádějící je i (fakticky správné) tvrzení, že máme programování integrováno do ŠVP na regionální úrovni. To pak vypadá, jako že se jedná o záležitost plošnou.
Na několika místech je zmiňovám náš nový právě schválený plán Strategie digitálního vzdělávání 2020. Ten sice posun, který tento výzkum sledoval, jednoznačně obsahuje, ale jeho realizace zatím vůbec není jistá. Jsem si jist, že budeme muset ještě hodně bojovat, chceme-li mít \"informatické myšlení\" integrováno v RVP ZŠ do roku 2020 (stávající je vysloveně nevhodný). A to je přesně to, co by mělo být hlavním závěrem - k čemu nás chtěl EUN touto studií přimět.
Komentář
\"velká část zemí v současné době zvažuje posílení role\" -- copak to asi znamená? Že v některých zemích některé školy chtějí rozšířit nabídku služeb, které poskytují svým zákazníkům - žákům a rodičům žáků? Nebo že v některých zemích si ministerští úředníci našli nové téma, které odborně zpracují?
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.