Cesta chleba II - varianta pro 1. - 2. ročník ZŠ
Autor
Mgr. Geringová, Mgr. Pláničková, Mgr. Libovická
Vložil
Kristýna Zítková
Datum vložení
7. 10. 2020
43
0
0
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Program je určen žákům 1. a 2. ročníku ZŠ Tento výukový program se zaměřuje na zvyky, tradice, seznámení s tradičními řemesly, budování vztahu k ruční práci, uvědomění si bohatství přírody, doplňování školních znalostí, praktické ověření a rozšíření školních znalostí, rozvoj manuálních zručnost. Vzdělávací program je vytvořen pro žáky 3. - 5. tříd základní školy. Zaměřuje se na přiblížení procesu zrození kváskového chleba – od výběru vhodné lokality pro pěstování obilí, fází růstu rostliny během jednotlivých ročních období, důležitost živin a vláhy pro rostliny, činností na poli během celého roku, využívané zemědělské techniky během sklizně, následné uskladňování zrn a jejich další zpracování, mletí a cílové pečení kváskového chleba. Program ukazuje porovnání dnešních moderních technických způsobů práce na poli a ve mlýně s technikami a způsoby sklizně, činností na poli, mletím mouky a přípravy kváskového chleba v minulosti. Jednotlivé bloky jsou propojené s tradicí a důležitostí pečiva v jídelníčku každého člověka. Vzdělávací program je naplánován na 16 vyučovacích hodin a je rozdělen na 7 samostatných vyučovacích bloků. Kromě čtvrtého bloku trvají všechny 2 vyučovací hodiny, čtvrtý blok je naplánován na 4 vyučovací hodiny. Program byl vytvořen jako výstup z programu financovaného EU – Operační program Výzkum a vývoj vzdělávání – Výukové programy jako efektivní prostředek propojování formálního a neformálního (zájmového) vzdělávání.
Program je určen žákům 1. a 2. ročníku ZŠ Tento výukový program se zaměřuje na zvyky, tradice, seznámení s tradičními řemesly, budování vztahu k ruční práci, uvědomění si bohatství přírody, doplňování školních znalostí, praktické ověření a rozšíření školních znalostí, rozvoj manuálních zručnost. Vzdělávací program je vytvořen pro žáky 3. - 5. tříd základní školy. Zaměřuje se na přiblížení procesu zrození kváskového chleba – od výběru vhodné lokality pro pěstování obilí, fází růstu rostliny během jednotlivých ročních období, důležitost živin a vláhy pro rostliny, činností na poli během celého roku, využívané zemědělské techniky během sklizně, následné uskladňování zrn a jejich další zpracování, mletí a cílové pečení kváskového chleba. Program ukazuje porovnání dnešních moderních technických způsobů práce na poli a ve mlýně s technikami a způsoby sklizně, činností na poli, mletím mouky a přípravy kváskového chleba v minulosti. Jednotlivé bloky jsou propojené s tradicí a důležitostí pečiva v jídelníčku každého člověka. Vzdělávací program je naplánován na 16 vyučovacích hodin a je rozdělen na 7 samostatných vyučovacích bloků. Kromě čtvrtého bloku trvají všechny 2 vyučovací hodiny, čtvrtý blok je naplánován na 4 vyučovací hodiny. Program byl vytvořen jako výstup z programu financovaného EU – Operační program Výzkum a vývoj vzdělávání – Výukové programy jako efektivní prostředek propojování formálního a neformálního (zájmového) vzdělávání.
historie
historie
chléb
chléb
klíčové kompetence
klíčové kompetence
metodika
metodika
pracovní sešit
příroda
ruční práce
řemeslo
tradice
tradice
výroba
výukový program
vzdělávací program
vzdělávací program
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Geringová, Mgr. Pláničková, Mgr. Libovická
- Publikoval: Kristýna Zítková
- Datum vložení do systému: 07. 10. 2020
- Datum vzniku:
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: 1. až 3. ročník ZŠ
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: materiál ke stažení
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.