Zapomenuté řemeslo mlynář - varianta pro MŠ
Autor
Bc. Ryjáčková, Mgr. Meyerová, Bc. Sýkorová
Vložil
Kristýna Zítková
Datum vložení
7. 10. 2020
43
0
0
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Program je určen dětem z MŠ Cílem výukového programu je seznámit děti s tradicí zapomenutého řemesla mlynářského v našem kraji. Děti poznají jednotlivé stavební části mlýna, seznámí se s názvoslovím tohoto řemesla, poznají jednotlivé druhy obilí a druhy mouky. Vyzkouší si i zpracování obilí v těsto a pečení pečiva. Na soustavě mlýnků si prakticky vyzkouší sílu vody. Společně se naučí písničku s tématem voda a nazdobí si kuchařskou zástěru. Plánovaná hodinová dotace na tento výukový program je šestnáct vyučovacích hodin. Celý program se skládá ze tří samostatných bloků: Z mlýna do kuchyně (6 vyučovacích hodin), Velikonoce v českém mlýně (6 vyučovacích hodin), Historický mlýn na českém venkově (4 vyučovací hodiny). První a druhý blok probíhá v interiérech. V místnostech probíhají poznávací, výtvarné a pracovní aktivity. V tělocvičně probíhají taneční a sportovní činnosti. Třetí blok realizujeme v exteriéru, v objektu vhodného blízkého historického vodního mlýna. Program byl vytvořen jako výstup z programu financovaného EU – Operační program Výzkum a vývoj vzdělávání – Výukové programy jako efektivní prostředek propojování formálního a neformálního (zájmového) vzdělávání.
Program je určen dětem z MŠ Cílem výukového programu je seznámit děti s tradicí zapomenutého řemesla mlynářského v našem kraji. Děti poznají jednotlivé stavební části mlýna, seznámí se s názvoslovím tohoto řemesla, poznají jednotlivé druhy obilí a druhy mouky. Vyzkouší si i zpracování obilí v těsto a pečení pečiva. Na soustavě mlýnků si prakticky vyzkouší sílu vody. Společně se naučí písničku s tématem voda a nazdobí si kuchařskou zástěru. Plánovaná hodinová dotace na tento výukový program je šestnáct vyučovacích hodin. Celý program se skládá ze tří samostatných bloků: Z mlýna do kuchyně (6 vyučovacích hodin), Velikonoce v českém mlýně (6 vyučovacích hodin), Historický mlýn na českém venkově (4 vyučovací hodiny). První a druhý blok probíhá v interiérech. V místnostech probíhají poznávací, výtvarné a pracovní aktivity. V tělocvičně probíhají taneční a sportovní činnosti. Třetí blok realizujeme v exteriéru, v objektu vhodného blízkého historického vodního mlýna. Program byl vytvořen jako výstup z programu financovaného EU – Operační program Výzkum a vývoj vzdělávání – Výukové programy jako efektivní prostředek propojování formálního a neformálního (zájmového) vzdělávání.
historie
historie
klíčové kompetence
klíčové kompetence
metodika
metodika
mlýn
pracovní sešit
řemesla
řemesla
tradice
tradice
výukový program
vzdělávací program
vzdělávací program
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Bc. Ryjáčková, Mgr. Meyerová, Bc. Sýkorová
- Publikoval: Kristýna Zítková
- Datum vložení do systému: 07. 10. 2020
- Datum vzniku:
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: předškolní vzdělávání
- Ročník: Mateřská škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: materiál ke stažení
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.