Rocketship – model školy budoucnosti
využito ve
výuce

Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Bořivoj Brdička
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 16. 12. 2013
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay

Komentář
Extrémně zajímavý článek (a extrémně dlouhý). Příklad Rocketship a charterových škol obecně může ukazovat vývoj, na který není nereálné, že v ČR časem dojde (pokud již částečně nedochází již dnes). Na tomto příkladu je zároveň vidět, že kulturní a sociální odlišnosti zámoří komplikují možnost vyvozovat jednoznačné závěry i pro Evropany, nebo dokonce pro nás v ČR. Že zde technologie hrají roli "umožňovatele zlevnění" je zřejmé a pro školy varovné zároveň. Charterové školy zdá se, víří stojaté vody školství. Kdo to udělá u nás?
O stohlavých třídách s více učiteli jsem několikrát slyšel i předminulý týden v Barceloně (http://ondrej.neumajer.cz/?item=vyuka-jazyku-v-dobe-digitalni). Škoda, že jsem nezjišťoval více informací.
ON

Komentář
\"Pokud by vás zajímalo, kam se ve výukovém schématu poděla témata spadající do výtvarné či hudební výchovy, vězte, že ty se zařazují jen jako rozšiřující a nepovinné. Státní plošné testy je neověřují, tak není důvod se jimi zabývat.\"
To je to, čeho se opravdu bojím - může mě někdo ujistit, že takto nedopadne i naše testované a testující školství?

Komentář
Díky paní Smetánkové ze Scia (dělá Výběr ze zpráv ...) jsem narazil na zprávu o výsledcích výzkumu (MIT, Harvard a Brown), který zkoumal, zda ty školy, které úspěšně zlepšují skóre testů (high-stakes testy překládá jako rozhodné) zároveň též zlepšují jejich schopnost logicky uvažovat a analyzovat problémy. Dělá to na mě dojem, že právě takovéto charter schools, jako Rocketship, byly příčinou. Výsledek nás nepřekvapí. Ukázalo se, že ne. Pro logickou a analytickou inteligenci používají pro mě nové označení - fluidní, zatímco tu "testovou" označují jako krystalickou. Zde je předběžná zpráva - Even when test scores go up, some cognitive abilities don’t.
Ten výzkum bude pokračovat s cílem v delším časovém horizontu ověřit, jak se schopnost vypracovat dobře testy projevuje na budoucí úspěšnosti absolventů v praxi. To mi připomnělo profesora Zhao - http://spomocnik.rvp.cz/clanek/16409/.

Komentář
Téma je stále žhavé. Akruálně o Rocketship píše Education Week - Growing Pains for Rocketship's Blended-Learning Juggernaut. Některé věci jsou v článku upřesněny, ale v zásadě se moc od mého neliší. Zmínil bych snad jen tu skutečnost, že si management již začal uvědomovat, že takto nemohou pokračovat a část peněz, které byly původně určeny na rozjezd dalších nových škol, věnují na výzkum optimálních kombinovaných výukových metod. Obávám se, že na záměru zvyšovat počet žáků na (kvalifikovaného) učitele, se nic nemění.

Komentář
Další studie potvrzuje, že rozdíly mezi kombinovanými a tradičními školami se co do výsledků snižují. Z toho lze odvodit, že zavádění Blended Learningu v cestě nic nestojí. Jediný problém opět nikdo nezmiňuje, a sice, jaká část výukových cílů je americkými plošnými testy ověřována.
https://www.edsurge.com/n/2014-05-21-the-scorecard-on-blended-learning
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.