Chatbot EMA
5 skvělé

Mýty a mylnosti o ICT ve vzdělávání

Autor
Ondřej Neumajer
Datum vložení
4. 12. 2018
14 0 4
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

David White
Marcem Prensky
mýty
omyly
Profil Škola21
Seymour Papert

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Ondřej Neumajer
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 11. 06. 2012
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Martin Rusek 12.6.2012

Komentář

Pane doktore, díky za další povedený článek. Mám k němu několik poznámek:


ad 1. Nakolik relevantním zdrojem je zpráva ČŠI? Je neprosto evidentní, že hospitovaní učitelé (vědí to dopředu) hodinu připraví, jak to jen umí. Tímto způsobem realitu testovat nelze. Výsledek spíše říká, že 68/80 % učitelů ICT evidentně používat při výuce vůbec neumí a ani to nepovažují za chybu.


ad 2. Z celkového kontaxtu článku: kdože prohlásil, že jsme namísto zapojení ICT do učení a výuky začli vyučovat ICT jako předmět? :)


ad 3. V chemii je zařazování nahraných experimentů přínosné z mnoha důvodů. Nemá však zdaleka takový účinek jako pokus reálný, jelikož jsou žáci na výbuchy, plameny a kdo ví co všechno zvyklí. Aljaška v plamenech zůstane natočená lépe než třeba sopka na stole. Přes všechnu specifickou vůni a vznikající popel je pokus atraktivnější - a doporučovaný provádět - takto.


Hezký den :)

Ondřej Neumajer 12.6.2012

Komentář

Dobrý den pane kolego.


ad 1) Nerozumím proč by nešlo vycházet ze zjištění ČŠI. Jedná se o souhrn všech jimi navštívených hodin za daný školní rok. Bohužel, není mi znám jiný zdroj z ČR, který by se jen vzdáleně blížil takto zkoumanému vzorku. ČŠI momentálně realizuje tématickou zprávu na ICT. Ta aby měla přinést aktuální informace.


ad 2) Neustále od mnoha učitelů slýchám ve zkratce "ICT jsou pouze prostředkem" a tomu tak úplně není.


ad 3)  S tím souhlasím a myslím, že ani nepolemizuji.


ON

Martin Krynický 12.6.2012

Komentář

ad 1) Souhlasím s Martinem. Hodiny pro ČŠI jsou často spíš Potěmkinova vesnice než reálný obraz výuky.

Martin Rusek 13.6.2012

Komentář

Vzpomínám si, jak si jedna kolegyně loni vzpílala, že v hodině "nestihla pustit video, aby viěli, že taky používá techniku". To, že to některé hospitované učitele ani nenapadne, je alarmující. Zároveň ale to, že před inspektorem někdo technologie použil, moc o běžném užívání nevypovídá.


Ptát by se výzkumníci museli žáků, nebo by museli sledovat všechny hodiny a ty analyzovat. Jaký nástroj pro zjišťování ICT kompetencí učitelů jste použil ve svém disertačním výzkumu, pane doktore? Analýza dat ČŠI jistě nestačila...