Měření se senzorem GPS
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
V současné době žáci, resp. studenti velmi často a velmi zdařile pracují s různými přístroji (mobilní telefony, počítače, přehrávače zvukových souborů,...). Proto je velmi vhodné podobné přístroje zařadit i do výuky fyziky, a ukázat tak propojení fyziky s praxí. Jedním z takových přístrojů je i senzor GPS, který může velmi dobře posloužit pro získání jistoty v kinematickém popisu pohybu a jeho grafických závislostí (závislost dráhy na čase, velikosti rychlosti na čase,...). Zároveň tím můžeme motivovat ty žáky, kteří dosud fyziku chápali jako nezáživnou a od praxe odloučenou vědu.
V současné době žáci, resp. studenti velmi často a velmi zdařile pracují s různými přístroji (mobilní telefony, počítače, přehrávače zvukových souborů,...). Proto je velmi vhodné podobné přístroje zařadit i do výuky fyziky, a ukázat tak propojení fyziky s praxí. Jedním z takových přístrojů je i senzor GPS, který může velmi dobře posloužit pro získání jistoty v kinematickém popisu pohybu a jeho grafických závislostí (závislost dráhy na čase, velikosti rychlosti na čase,...). Zároveň tím můžeme motivovat ty žáky, kteří dosud fyziku chápali jako nezáživnou a od praxe odloučenou vědu.
digitální gramotnost
1
matematická gramotnost
1
dráha pohybu
kinematika
okamžitá rychlost
průměrná rychlost
trajektorie pohybu
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Základní atributy materiálu
- Autor: Jaroslav Reichl
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 24. 01. 2012
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
Autor v příspěvku podrobně popisuje úlohu, která demonstruje účelné využití digitálních technologií při osvojování si fyzikálních pojmů a zákonitostí žáky. Aktivita je pro žáky poutavá a vyžaduje jejich aktivní zapojení ve všech fázích (sběr, zpracování i vyhodnocení dat). Lze při ní využít individuální, frontální i skupinové formy výuky. Rozvíjí digitální gramotnost a matametickou gramotnost. Podpora a rozvoj digitální gramotnosti spočívá zejména v tom, že žáci pro školní práci využívají digitální technologie, kombinují je a samostatně rozhodují, které pro jakou činnost či řešený problém použít; ukládají informace tak, aby je mohl v případě potřeby najít a použít i někdo jiný, s kým spolupracují; využívají digitální technologie ke sdílení dat, informací a obsahu s vybranými lidmi a k týmové práci. U matematické gramotnosti jsou rozvíjeny zejména následující kategorie: žák používá různé formy textu - využívá číselnou osu, tabulky, diagramy a grafy, názorná schémata, myšlenkové mapy, fotodokumentaci, obrázky a náčrtky; dokáže přehledně zaznamenat postup řešení úlohy s využitím výrazů s čísly i s proměnnými; řeší badatelsky orientované úlohy inspirované reálným životem; využívá své argumentační schopnosti; správně interpretuje získané výsledky.