5 skvělé

Bloomova taxonomie pro kreativní prostředí

Autor
Bořivoj Brdička
Datum vložení
4.12.2018
0 0 3
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

Bloom
Hayes
Kanter
Kim
konektivismus
Oblinger
taxonomie

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bořivoj Brdička
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 23. 05. 2011
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Jaroslav Vávra 23.5.2011

Komentář

Velmi vítám článek o vzdělávacích taxonomiích, zvláště pokud se týká počítačových sítí a vzdělávání. Na druhou stranu se musím přiznat, že z těchto sítí mám obavu, zda jedinec (dítě, žák, student) bez přípravy je schopný udržet svou integritu, nenechat se zblbnout "hezky zabaleným produktem", ve kterém samotné vzdělávání má spíše charakter manipulace (ideologie) - vzpomeňme výtvorů (literárních, výtvarných) "Života v míru, proti válečným štváčům", které se v současné době přetavily do reklam i do politických sloganů.


Zdá se mně, že autor tohoto článku nekriticky přejímá anglické zdroje. Na prvním schématu uvádí Dianu Obinger, která se, alespoň podle toho, jak je její schéma zde prezentované, evidentně nevyzná ve filosofii prostoru, když nad reálným a virtuálním dává kreativní. Kreativní mohu být jak v reálném tak ve virtuálním prostoru (zde se uvádí prostředí). Kam autorka zařazuje například prostor vztahový (relační) nebo symbolický?


Co je "opravdové umění" a "opravdová věda"? Kdo je ten spravedlivý, který to bude posuzovat? Originální rovná se "opravdový"? Originální je prostě originální, proč to nazývat jinak?


Proč v textu není citovaný přímo Anderson a Krathwohl (2001)? Přitom je uváděný ve zmrzačené jedné dimenzi a druhá, která je neméně důležitá (znalosti) je zcela opominutá. Dochází na slova Liessmannova (2008) - vědění založené na klikání myší (clickable knowledge).


Jen poznamenávám, že Eugene Eric Kim je žena.

Petr Koubek 24.5.2011

Komentář


Pro mě je důležité, že autor zdůrazňuje potřebu vytváření týmů učitelů prostředníctvím nástrojů, které jsou k dispozici (včetně tvorby on-line učebního prostředí). Kvůli absenci takového společného prostoru máme nyní my, učitelé českého jazyka, mezi sebou skoro nepřekročitelné bariéry - část totiž učíme tzv. \"k maturitě\" (a nyní budeme navíc \"k testům\"), část se snaží žáky připravit na svět, jejž budou obývat ještě 75 let poté, co opustí střední školu.


K efektivní profesionální korporaci bychom mohli dojít, kdybychom si byli schoppni vyjasnit své předpoklady, stanoviska, pokusili se navzájem se pochopit - a pak stanovit společné cíle a východiska a problém naší didaktiky pak řešili jako projekt. Nyní s e o té věci takto přímo nehovoří - a proto máme ony baríery, netematizované, podprahové, a bereme to jako přírodní zákon; a nebo jako spor \"politický\", což je tedy \"vedle, jak ta jedle\"... Přitom, jak píše Brdička, nástroj by byl! Zatím.


Za impulz dr. Brdičkovi díky!

Bořivoj Brdička 23.5.2011

Komentář

Eugene Eric Kim - http://vimeo.com/2735566 na téma, proč jsem si nevybral jiné zdroje, myslím nemá, při množství existujících, cenu diskutovat. Možná opak, proč jsem si je vybral, by stál zato. Tedy pokud by to někoho zajímalo?