Osobní vzdělávací prostředí učitele
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Druhý díl seriálu o konektivismu se zabývá popisem osobního vzdělávacího prostředí učitele.
Druhý díl seriálu o konektivismu se zabývá popisem osobního vzdělávacího prostředí učitele.
celoživotní vzdělávání
globalizace
konektivismus
osobní vzdělávací prostředí
PLE
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Bořivoj Brdička
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 24. 01. 2011
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde

Jan Zouhar
25.1.2011
Komentář
\"Kardinální otázkou je, kolik a kterých encyklopedických znalostí má mít žák skutečně v hlavě.\"
Ano, souhlasím. Naráží na to praktikující učitel každý den. Je to zásadní věc. A je možno to nějakým výzkumem zjistit? OBecně řečeno, informací musí být nejméně tolik, aby si žák v hlavě vytvořil strukturu a souvisloti. Ale jak to zjistit? Vymezí to standardy?
Ano, souhlasím. Naráží na to praktikující učitel každý den. Je to zásadní věc. A je možno to nějakým výzkumem zjistit? OBecně řečeno, informací musí být nejméně tolik, aby si žák v hlavě vytvořil strukturu a souvisloti. Ale jak to zjistit? Vymezí to standardy?

Bořivoj Brdička
26.1.2011
Komentář
Asi je celkem jasné, že odpověď na tuto otázku nemůže být triviální. Potíž je již v tom, když si pod pojmem standard začneme představovat právě jen systém fakt a budeme předpokládat, že se pospojují samy. Ono by se to dalo klidně úplně obrátit. Lze vytvořit dostatečnou strukturu souvislostí bez toho, že by se žák učil fakta zpaměti? Myslím, že odpověď je ano. To nemění nic na tom, že jsou znalosti, které je výhodné si i v éře internetu zapamatovat. Je ovšem otázkou, zda má smysl tato zapamatovaná fakta plošně testovat. Při ověřování funkčních schopností se takové znalosti jako vyjmenovaná slova nebo malá násobilka přece tak jako tak projeví. Z toho vyplývá, že standardy by měly definovat především schopnosti (kompetence) a ty by se měly také plošně testovat. Asi by se dalo stanovit, které znalosti je dobré k těmto testům umět nazpaměť. Tady vidím možnost uplatnění dlouhodobých počítačem řízených individualizovaných cvičení se zpětnou vazbou určenou primárně učiteli a žákovi samotnému.

Martin Vonášek
25.5.2011
Komentář
Souhlasím s panem Brdičkou - jde to i bez encyklopedických znalostí, respektive jich tolik být nemusí, ale bouhužel to souvisí s oním testováním. Jak to třeba dělat u maturit, kde jsem okolím nucen hodnotit fakta a přitom žák výborně popíše anologii občanských válek v různých historických etapách, ale neřekl kdy přesně skončila občanská válka v Rusku? Mluvíme o komplexní změně systému vzdělávání a tu jedinec těžko prosazuje:(
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.