Sumativní a formativní hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Rozdíl mezi formativním a sumativním hodnocením, jejich výhody a nevýhody. Překážky rozšíření formativního hodnocení a možnosti jejich překonávání.
Rozdíl mezi formativním a sumativním hodnocením, jejich výhody a nevýhody. Překážky rozšíření formativního hodnocení a možnosti jejich překonávání.
autoevaluce
Bloom
evaluace
formativní hodnocení
hodnocení
sumativní hodnocení
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Karel Starý
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 23. 11. 2006
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Miroslava Sedlárová
29.3.2010
Komentář
Souhlasím s formativním hodnocením, a to zvláště u žáků kteří jsou handicapováni. Není správné, aby žák dostával nálepku nešiky, hloupého...Tímto formativním hodnocením repektujeme osobnost žáka a jeho výsledku. Pokud budeme hodnotit negativně, žák nemá chuť do učení a škola ho nebaví. U slovního hodnocení je vždy možno vyzdvyhnout kladné stránky žáka a tím ho povzbudit do další práce. Každý žák má jiné schopnosi a dovednosti a bohužel také možnosti \"strtovací čáru z rodinného prostředí\", a to by nemělo ovlivňovat jeho hodnocení.
Bohužel z praxe vím, že mnoho učitelů formativního hodnocení nevyužívá, stále se přiklání ke klasifikačnímu stupni.
Bohužel z praxe vím, že mnoho učitelů formativního hodnocení nevyužívá, stále se přiklání ke klasifikačnímu stupni.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.