PROTISTÉ (PROTISTA)
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
PROTISTÉ (PROTISTA) Objasnění pojmu fylogenetický strom. Objasnění pojmu protisté jako nejednotné skupiny organismů obsahující organismy, které byly prvotně řazeny mezi řasy, prvoky a houby. Vzdělávací oblast dle RVP G: Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Biologie protist Učivo: Stavba a funkce protist Téma hodiny: Charakteristika skupiny organismů řazených mezi Protista Konkrétní cíle hodiny: Žák: - objasní pojem fylogenetický strom - uvede příklady organismů řazených mezi Protista. Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: charakterizuje protista z ekologického, zdravotnického a hospodářského hlediska Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15–16 let. Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace, učebnice, sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele, pro práci s webem - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. Integrace v rámci RVP: není Integrace se životem žáka: choroby kulturních plodin (révy, rajčat, brambor). Organizace výuky: - hromadná (frontální) výuka s aplikací průběžné komunikace ve vazbě na animaci prezentace - aktivizující jazykové cvičení ve dvojicích pro fixaci pojmů v úvodu vyučovací hodiny (sdělovací metoda) resp. samostatná práce žáka při vyplnění interaktivního cvičení na webu - samostatná práce žáka v domácím prostředí pří vypracování pracovního listu Metody výuky: - informačně – receptivní metoda (převažující forma) - školní třída - vyučovací hodina Typ vyučovací hodin: - kombinace metod, smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - prezentace se zadáním domácího úkolů pro opakování učiva - interaktivní cvičení na webu
PROTISTÉ (PROTISTA) Objasnění pojmu fylogenetický strom. Objasnění pojmu protisté jako nejednotné skupiny organismů obsahující organismy, které byly prvotně řazeny mezi řasy, prvoky a houby. Vzdělávací oblast dle RVP G: Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Biologie protist Učivo: Stavba a funkce protist Téma hodiny: Charakteristika skupiny organismů řazených mezi Protista Konkrétní cíle hodiny: Žák: - objasní pojem fylogenetický strom - uvede příklady organismů řazených mezi Protista. Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: charakterizuje protista z ekologického, zdravotnického a hospodářského hlediska Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15–16 let. Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace, učebnice, sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele, pro práci s webem - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. Integrace v rámci RVP: není Integrace se životem žáka: choroby kulturních plodin (révy, rajčat, brambor). Organizace výuky: - hromadná (frontální) výuka s aplikací průběžné komunikace ve vazbě na animaci prezentace - aktivizující jazykové cvičení ve dvojicích pro fixaci pojmů v úvodu vyučovací hodiny (sdělovací metoda) resp. samostatná práce žáka při vyplnění interaktivního cvičení na webu - samostatná práce žáka v domácím prostředí pří vypracování pracovního listu Metody výuky: - informačně – receptivní metoda (převažující forma) - školní třída - vyučovací hodina Typ vyučovací hodin: - kombinace metod, smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - prezentace se zadáním domácího úkolů pro opakování učiva - interaktivní cvičení na webu
fylogenetický strom
hlenky (slizovky
houby
konjugace
Myxomycota)
nádorovka kapustová
peronospora vřetenatka révová (Plasmopara viticola)
plazmodium
plíseň bramborová
plodnice
protisté
protoplast
prvoci
řasy
spájivky (Oomycota)
Taxon
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: RNDr. Libuše Bartková
- Poskytovatel: ICT a digitální výuka
- Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
- Datum vzniku: 31. 05. 2022
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Přírodopis a Biologie
- Gramotnost: přírodovědná
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.