Syndrom karpálního tunelu není nadávka
Autor
Irena Kuhnová a kolektiv
Poskytovatel
Datum vložení
17. 6. 2020
52
0
0
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Téma tohoto výukového materiálu reaguje na rozmach moderních informačních a komunikačních technologií v mnoha oblastech lidského života. Zabývá se zejména jejich negativním vlivem na zdraví. Upozorňuje zejména na možnost poškození zdraví z důvodu nesprávného a zvláště dlouhodobého využívání výpočetní techniky. Centrem pozornosti DUM se tak stává onemocnění karpálního tunelu. Žáci jsou seznámeni s pravidly bezpečného zacházení s výpočetní technikou v zájmu předcházení tomuto onemocnění a jsou jim poskytnuty praktické rady týkající se (ergonomie práce s počítačem a notebookem. Rovněž se dozvědí, že syndrom karpálního tunelu nesouvisí jen s digitálními technologiemi, ale i s činnostmi, při kterých je přetěžováno nebo utlačováno zápěstí (např. hra na strunné hudební nástroje, některé sportovní aktivity, výkon některých povolání). Téma doplňuje učivo vzdělávací oblasti Informatika a informační a komunikační technologie, současně zčásti pokrývá učivo vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví. Výukový materiál má částečnou vazbu na DUM Aby záda nebolela (správné sezení a pracovní místo u počítače, digitální nemoci). DUM napomáhá k získávání odpovídajících komunikativních, sociálních a personálních klíčových kompetencí.
Téma tohoto výukového materiálu reaguje na rozmach moderních informačních a komunikačních technologií v mnoha oblastech lidského života. Zabývá se zejména jejich negativním vlivem na zdraví. Upozorňuje zejména na možnost poškození zdraví z důvodu nesprávného a zvláště dlouhodobého využívání výpočetní techniky. Centrem pozornosti DUM se tak stává onemocnění karpálního tunelu. Žáci jsou seznámeni s pravidly bezpečného zacházení s výpočetní technikou v zájmu předcházení tomuto onemocnění a jsou jim poskytnuty praktické rady týkající se (ergonomie práce s počítačem a notebookem. Rovněž se dozvědí, že syndrom karpálního tunelu nesouvisí jen s digitálními technologiemi, ale i s činnostmi, při kterých je přetěžováno nebo utlačováno zápěstí (např. hra na strunné hudební nástroje, některé sportovní aktivity, výkon některých povolání). Téma doplňuje učivo vzdělávací oblasti Informatika a informační a komunikační technologie, současně zčásti pokrývá učivo vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví. Výukový materiál má částečnou vazbu na DUM Aby záda nebolela (správné sezení a pracovní místo u počítače, digitální nemoci). DUM napomáhá k získávání odpovídajících komunikativních, sociálních a personálních klíčových kompetencí.
gymnaziální vzdělávání
Informační a komunikační technologie
nemoci
odborné vzdělávání
počítač
prevence
základní vzdělávání
zdraví
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Irena Kuhnová a kolektiv
- Poskytovatel: Výzkumný ústav bezpečnosti práce, v. v. i.
- Datum vložení do systému: 17. 06. 2020
- Datum vzniku: 23. 04. 2020
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: Nelze určit
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: materiál ke stažení
- Licence: Autorské dílo dle Autorského zákona (neboli Copyright)
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Výchova ke zdraví
- Gramotnost: nelze určit
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.