Deník divoké přírody
1x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Námět do výuky rozvíjející digitální gramotnost žáků ve výuce přírodopisu. Aktivita navazuje na předchozí výuku venku, při které žáci poznávají běžné živočichy přírody blízkého okolí školy. Na základě toho si zpracovávají karty živočichů do společného třídního deníku divoké přírody s využitím různých zdrojů informací a digitálních technologií. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Námět do výuky rozvíjející digitální gramotnost žáků ve výuce přírodopisu. Aktivita navazuje na předchozí výuku venku, při které žáci poznávají běžné živočichy přírody blízkého okolí školy. Na základě toho si zpracovávají karty živočichů do společného třídního deníku divoké přírody s využitím různých zdrojů informací a digitálních technologií. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
čtenářská gramotnost
digitální gramotnost
PPUČ
Přírodopis
výuka v terénu
hodnocení
hodnocení
1x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
1x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
1x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Základní atributy materiálu
- Autor: Jakub Holec
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 08. 02. 2019
- Datum vzniku: 02. 01. 2019
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
Aktivita umožňuje přizpůsobení různým skupinám žáků. Mladší žáci mohou zpracovávat karty živočichů do předem zadané šablony, starší žáci mohou připravovat vlastní karty dle záklaldní struktury. Rovněž pro samotné zpracování deníku je možné využít různé digitální aplikace, které umožňují vytvářet digitální knihy apod.
Aktivita přispívá k rozvoji digitální gramotnosti tím, že žáci využívání vhodných digitálních zdrojů za účelem správného a efektivního vyhledávání potřebných informací o určovaném živočichovi. Získané informace využívají pro tvorbu nového digitálního obsahu v podobě „karty živočicha“. Přitom zohledňuje právní aspekty při tvorbě a publikování nových materiálů. Vytvořené materiály posléze sdílí s ostatními spolužáky a učitelem pro tvorbu společného třídního deníku divoké přírody.
Z hlediska rozvoje čtenářské gramotnosti žáci vyhledávají a samostatně vyhodnocují relevantní informace o daném živočichovi. Přitom se u nich rozvíjí vztah k věcnému čtení a kritické práce se zdroji včetně jejich porovnávání s jinými zdroji a vlastní zkušeností.