Sociální sítě jako učivo?
využito ve
výuce

Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Vanda Vaníčková
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 11. 2019
- Datum vzniku: 01. 11. 2019
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay

Komentář
Nedá mi to a připomenu, že jsem již skoro pře deseti lety doporučoval použít (pro BYOD či 1:1) přímo ve výuce tzv. zpětný kanál (back channel) - viz Donedávna nemyslitelné je dnes běžné!
Od té doby se Spomocník přesahům mezi mediální a digitální gramotností věnuje opakovaně. Přečtěte si třeba můj dnešní článek: Odpor vůči ovlivňování lidí online podle Williamse.
A ještě drobnost - nejsem si jist, zda lze soc. sítě označit za učivo. Je to prostředí, kterému by měl každý občan s respektem k demokracii rozumět. Ten pojem by mohl být pro někoho hodně zavádějící!

Komentář
Ad Recenzent 1: \"...... často se naráží na to, že většina školního obsahu je podávána v nereálných, pro žáky vzdálených kulisách (viz laboratorní podmínky dokazování přírodních zákonů, o sociálních teoriích nemluvě - ty jsou dokonce mnohdy jen předloženy bez důkladné žákovské elaborace,....\". Nutno ovšem říci, že přírodní zákony jsou i v reálném vědeckém výzkumu odhalovány či testovány (\"dokazovány\") v laboratorních podmínkách, totiž v laboratořích. Přírodní zákony jsou totiž určité relace mezi vlastnostmi materiálních objektů a pro zjišťování těchto relací se používá vědecký experiment. A ten je vždy prováděn za daných laboratorních podmínek, protože bez nich tyto relace neodhalíme. Uvedené podmínky jsou do určité míry vždy umělé, protože samotný experiment je umělý (ale reálný) proces (zahrnuje totiž přesnou kontrolu vybraných proměnných, což nám umožňuje ověřovat kauzální vztahy mezi jejich změnami).
Nejasný je zde také pojem \"sociální teorie\". Co si pod tímto pojmem máme v uvedem případě představit?
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.