Chatbot EMA
5 skvělé

Určování rostlin s využitím chytrých aplikací

Autor
Jakub Holec
Datum vložení
4. 12. 2018
41 1 4
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

čtenářská gramotnost1
aplikace ve výuce
botanika
digitální technologie
přírodní vědy
rostliny
určování rostlin

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Jakub Holec 6.10.2019
  • Hodnocení zdroje:
Aktivně pozorují, porovnávají a zkoumají rostliny v terénu, ideálně v okolí školy a bydliště. Samotná aplikace navíc umožňují vytvářet vlastní digitální obsah tím, že se žák stává spolutvůrcem online databáze rostlin s přínosem pro další uživatele aplikace.
Komentář

Námět na učební činnost, ve které žák samostatně využívá dostupných aplikací pro určování rostlin. Žáci pracují s běžně dostupnými technologiemi (mobilními telefony, tablety) při určování rostlin, které se nachází například v okolí školy. Pomocí volně dostupných aplikací (např. PlantNet, PictureThis) se učí poznávat rostliny, přičemž svá zjištění následně ověřují pomocí dalších zdrojů, typicky určovacích klíčů. S předem daným cílem se učí smysluplně využívat technologie za účelem efektivního řešení reálného problému, v tomto případě určování rostlin na základě porovnání více informací, čímž dochází rovněž k rozvoji čtenářské gramotnosti. Samotná aplikace navíc umožňují vytvářet vlastní digitální obsah tím, že se žák stává spolutvůrcem online databáze rostlin s přínosem pro další uživatele aplikace.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Jakub Holec
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 29. 03. 2018
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Janek Wagner 31.3.2018

Komentář

Proč není v článku jediný odkaz?

Jakub Holec 2.4.2018

Komentář

Je pravda, že především první odstavec by zasloužil nějaké citace. Ostatní text jsem psal jako vlastní zkušenost, přičemž jsem pracoval pouze s danou aplikací a tím, jak osobně vnímám její možné využití ve výuce. Děkuji za otázku, v úvodním odstavci doplním citace zdrojů.

Milan Taláček 3.4.2018

Komentář

Zmiňovaná aplikace pochází od čínských autorů z Dana Tech, Inc. http://www.xingseapp.com/


Při instalaci aplikace vyžaduje mj. přístup k Device & app history, Identity, Location, Wi-Fi connection information, Device ID & call information, Other (download files without notification, read Home settings and shortcuts). 


V podmínkách užívání aplikace, které se mi podařilo najít pouze v originále, mj. stojí (dá-li se věřit Google Translatoru), že předat třetí straně data, která firmě uživatel svěřil, není až takový problém.



Jakub Holec 15.4.2020

Komentář

Děkuji za upozornění. U těchto apliakcí jsem prošel vývojem, aktuálně používám jiné aplikace, ke kterým mám větší důvěru (iNaturalist, PlantNet). Určování organismů je přitom jen vedlejší věc, za hlavní přínos považuju pozorování přírody a sdílení svých pozorování s lidmi, kteří dělají to samé úplně jinde. Ideální mapování přírody se zapojením společnosti.