Určování rostlin s využitím chytrých aplikací
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Jakub Holec
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 29. 03. 2018
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
Proč není v článku jediný odkaz?
Komentář
Je pravda, že především první odstavec by zasloužil nějaké citace. Ostatní text jsem psal jako vlastní zkušenost, přičemž jsem pracoval pouze s danou aplikací a tím, jak osobně vnímám její možné využití ve výuce. Děkuji za otázku, v úvodním odstavci doplním citace zdrojů.
Komentář
Zmiňovaná aplikace pochází od čínských autorů z Dana Tech, Inc. http://www.xingseapp.com/
Při instalaci aplikace vyžaduje mj. přístup k Device & app history, Identity, Location, Wi-Fi connection information, Device ID & call information, Other (download files without notification, read Home settings and shortcuts).
V podmínkách užívání aplikace, které se mi podařilo najít pouze v originále, mj. stojí (dá-li se věřit Google Translatoru), že předat třetí straně data, která firmě uživatel svěřil, není až takový problém.
Komentář
Děkuji za upozornění. U těchto apliakcí jsem prošel vývojem, aktuálně používám jiné aplikace, ke kterým mám větší důvěru (iNaturalist, PlantNet). Určování organismů je přitom jen vedlejší věc, za hlavní přínos považuju pozorování přírody a sdílení svých pozorování s lidmi, kteří dělají to samé úplně jinde. Ideální mapování přírody se zapojením společnosti.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
Námět na učební činnost, ve které žák samostatně využívá dostupných aplikací pro určování rostlin. Žáci pracují s běžně dostupnými technologiemi (mobilními telefony, tablety) při určování rostlin, které se nachází například v okolí školy. Pomocí volně dostupných aplikací (např. PlantNet, PictureThis) se učí poznávat rostliny, přičemž svá zjištění následně ověřují pomocí dalších zdrojů, typicky určovacích klíčů. S předem daným cílem se učí smysluplně využívat technologie za účelem efektivního řešení reálného problému, v tomto případě určování rostlin na základě porovnání více informací, čímž dochází rovněž k rozvoji čtenářské gramotnosti. Samotná aplikace navíc umožňují vytvářet vlastní digitální obsah tím, že se žák stává spolutvůrcem online databáze rostlin s přínosem pro další uživatele aplikace.