5 skvělé

Personalizace podle Fultonu

Autor
Bořivoj Brdička
Datum vložení
4.12.2018
9 0 4
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

Daniel Hodge
Fulton
neúspěch
personalizace
problém
předávání zodpovědnosti
transformace
USA

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bořivoj Brdička
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 11. 09. 2017
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Bořivoj Brdička 14.9.2017

Komentář

Edsurge zorganizoval diskuzi s učitelem matematiky Danem Meyerem, který vysvětlil svůj postoj ke zprávě z Fultonu. Je k možnosti předávat žákům zodpovědnost za učení poměrně rezervovaný:


Questioning the Core Assumptions of Personalized Learning With Math Blogger Dan Meyer

Ondřej Neumajer 17.9.2017

Komentář

Tento článek, který potvrzuje mé součané přemýšlení o zavádění technologií, odpovídá i na klíčovou otázku: Jakými postupy lze změnit postoj žáků o učení se nezajímajících? Tím, že žáky bude vzdělávat a vychovávat extrémně kvalitní učitel. Ty je třeba podporovat a investovat do nich obrovské úsilí.


Zkušenost ve Fultonu podporuje myšlenku, že vytvářet projekty zaměřené (pouze) na digitální technologie ve školách není nejvhodnější strategie, tedy pokud si dáme za cíl zlepšení výukových výsledků žáků. Takové projekty jsou náročné, drahé a často selhávají. Projekt, který učitele podporuje i v mnoha dalších oblastech práce učitele a k tomu jim nabízí i digitální podporuje je ovšem řádově složitejší a obtížněji uskutečnitelný. Jinudy ale nejspíš cesta nevede.

E Kocourek 20.9.2017

Komentář

Fultonský projekt nebyl zaměřený pouze na digitální technologie ve školách. Nicméně pan Neumajer dokáže z fultonského projektu usoudit, že "vytvářet projekty zaměřené (pouze) na digitální technologie ve školách není nejvhodnější strategie".


 


Pokusím se ten výrok trochu zjednodušit. Chápu-li pana Neumajera správně, považuje projekty zaměřené pouze na digitální technologie za nevhodné, a za vhodné považuje projekty zaměřené nejen na digitální technologie - tedy například právě fultonský projekt, který byl primárně zaměřený na personalizované vzdělávání neboli PL.


Nelze vyloučit, že pan Neumajer ví o fultonském projektu cosi zcela jiného, nežli se píše v článku. Ale pokud vycházím z údajů v článku, moje logika (zcela jiná nežli logika pana Neumajera) mi naopak říká, že vhodné projekty jsou ty zaměřené pouze na digitální technologie. A personalizované vzdělávání nechte koňům.

Bořivoj Brdička 21.9.2017

Komentář

Pak tedy je nutné doporučit ve školství technologie nepoužívat a nedodávat je tam vůbec. S vyjimkou výuky ICT a administrativy.
Jsem už, pane Kocourku, docela unaven, ale přesto budu pořád opakovat, že v tom případě máme velký problém, protože mimo školství se technologie běžně používají a umí podporovat i učení čehokoli jiného.