Personalizace podle Fultonu
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Bořivoj Brdička
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 11. 09. 2017
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
Edsurge zorganizoval diskuzi s učitelem matematiky Danem Meyerem, který vysvětlil svůj postoj ke zprávě z Fultonu. Je k možnosti předávat žákům zodpovědnost za učení poměrně rezervovaný:
Questioning the Core Assumptions of Personalized Learning With Math Blogger Dan Meyer
Komentář
Tento článek, který potvrzuje mé součané přemýšlení o zavádění technologií, odpovídá i na klíčovou otázku: Jakými postupy lze změnit postoj žáků o učení se nezajímajících? Tím, že žáky bude vzdělávat a vychovávat extrémně kvalitní učitel. Ty je třeba podporovat a investovat do nich obrovské úsilí.
Zkušenost ve Fultonu podporuje myšlenku, že vytvářet projekty zaměřené (pouze) na digitální technologie ve školách není nejvhodnější strategie, tedy pokud si dáme za cíl zlepšení výukových výsledků žáků. Takové projekty jsou náročné, drahé a často selhávají. Projekt, který učitele podporuje i v mnoha dalších oblastech práce učitele a k tomu jim nabízí i digitální podporuje je ovšem řádově složitejší a obtížněji uskutečnitelný. Jinudy ale nejspíš cesta nevede.
Komentář
Fultonský projekt nebyl zaměřený pouze na digitální technologie ve školách. Nicméně pan Neumajer dokáže z fultonského projektu usoudit, že "vytvářet projekty zaměřené (pouze) na digitální technologie ve školách není nejvhodnější strategie".
Pokusím se ten výrok trochu zjednodušit. Chápu-li pana Neumajera správně, považuje projekty zaměřené pouze na digitální technologie za nevhodné, a za vhodné považuje projekty zaměřené nejen na digitální technologie - tedy například právě fultonský projekt, který byl primárně zaměřený na personalizované vzdělávání neboli PL.
Nelze vyloučit, že pan Neumajer ví o fultonském projektu cosi zcela jiného, nežli se píše v článku. Ale pokud vycházím z údajů v článku, moje logika (zcela jiná nežli logika pana Neumajera) mi naopak říká, že vhodné projekty jsou ty zaměřené pouze na digitální technologie. A personalizované vzdělávání nechte koňům.
Komentář
Pak tedy je nutné doporučit ve školství technologie nepoužívat a nedodávat je tam vůbec. S vyjimkou výuky ICT a administrativy.
Jsem už, pane Kocourku, docela unaven, ale přesto budu pořád opakovat, že v tom případě máme velký problém, protože mimo školství se technologie běžně používají a umí podporovat i učení čehokoli jiného.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.