Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

DigComp
digitální gramotnost
digivzdelavani
ECDL
iMysleni
informatické myšlení
ISTE
SDV
transformace

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Ondřej Neumajer
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 20. 03. 2017
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

E Kocourek 24.3.2017

Komentář

Zažil jsem, že přeúzkostlivý český stát zakázal používat označení "burza" pro vesnické (ba i městské) bleší trhy. Všichni jsme zažili, že moudrý Brusel zakázal Čechům používat označení "rum" pro lihovinu, kterou rumem nazývaly generace našich otců, dědů a pradědů.


Jenom slovo "gramotnost" nemá od nad-státu ani od pod-státu žádné zastání a je vydáno pokrokářům zcela napospas. Tak jenom za sebe poznamenávám, že umět úplně všechno kolem počítačů (od užitečných věcí jako programování po nesmysly jako "využívat digitální technologie pro své občanské aktivity") je cosi jiného než gramotnost - zajisté podle té fujfuj obecně sdílené zastaralé představy.


A dotaz pro všechny pokrokáře a reformátory (nebo transformátory?) českého jazyka: pokud podle vás špičková schopnost jako "informatické myšlení" patří do gramotnosti, co tedy do té gramotnosti nepatří?

Bořivoj Brdička 26.3.2017

Komentář

Pan Kocourek demonstruje svou informační gramotnost zcela dokonale. Asi neví, že rum již dávno před námi byl typickým nápojem námořníků, a ti by jistě byli hodně překvapeni, kdyby se k nim na jednotném evropském trhu (ten, hádám, chce i pan Kocourek) dostal náš národní bramborový destilát.
Hádám, s takto omezenými kompetencemi se pan Kocourek nebude pokoušet získat práci na evropském pracovním trhu. Může tak svou skvělou schopnost vytvářet chaos použít nanejvýš v našich domácích diskuzích. Všichni ti, kteří plánují uplatnění ve světě všudypřítomných strojů vybavených umělou inteligencí (to platí i o platformních sociálních sítích), se bez informatického myšlení neobejdou. Nebo je snad někdo, kdo v tomto panu Kocourkovi věří?

E Kocourek 26.3.2017

Komentář

Pokrokáři nedomýšlí, že zařadí-li "informatické myšlení" do "gramotnosti", budou muset vyhlásit nejméně 90 procent národa - včetně mnoha vysokoškolských učitelů - za negramotné.


Nebo to ošvindlovat ...


 


Panem Brdičkou nabízený bruselský "jednotný evropský trh" zajisté nechci. Chci volný trh. Ten se od toho bruselského jednotného liší mimo jiné tím, že ke svému fungování nepotřebuje desetitisíce úředníků sedící v Bruseli, pobírající astronomické platy a z nudy (nebo aby se zalíbili vrchnosti?) vymýšlející šílenosti.

Jan Maršák 26.3.2017

Komentář

Ad E Kocourek


1. Trochu nechápu proč řešit problém "co nepatří do gramotnosti"? Význam pojmu (jeho smysl a reference) je snad vždy dán tím, co pojem zahrnuje, tedy co pod něj "patří" a nikoli co pod něj "nepatří".


2. To je snad trochu přehnané, že pokud se informatické myšlení zařadí do gramotnosti, pak 90 procent národa bude negramotných. Snad by mělo být důležitější,aby co nejvíce lidí "informatické myšlení" získávalo, než ho vyřazovat s vymezení pojmu "informatická gramotnost".


3. Co si máme vlastně představit pod Vaším termínem volný trh. Něco jako volný ring, tedy trh bez pravidel? Jestli má ale jít o trh s jasnými pravidly, pak někdo musí nejdříve tato pravidla nastavit a někdo pak zajistit, že jsou dodržována. A k tomu jsou jistě nezbytní úředníci. Myslím, že jednotný trh EU je dostatečně volný a přitom v rámci vymezených pravidel. Nakonec tato pravidla určují státy tvořící EU.


Ad Bořivoj Brdička: Vaše poznámka týkající se rumu je velmi trefná.