Programy na podporu informatického myšlení
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Milan Dvořák
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 17. 05. 2018
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
Chválím, že autor uvádí, na kterých platformách (většinou Win) lze ten který prostředek provozovat. Nelíbí se mi tvrzení ohledně "plné podpory Javy" ze strany prostředku Alice. To jako že Alice podporuje Javu? Ale kdepak - ve skutečnosti je to obráceně, Java podporuje Alici. Není to tak, že se uživatel může rozhodnout, zda k Alici chce nebo nechce použít něco z Javy. Nejdřív vám na počítači musí fungovat Java, a pak teprve můžete uvažovat o Alici.
Při čtení úvodního odstavce mě napadají různé otázky:
(Q1) Jak souvisí na jedné straně tvrzení, že „vzdělávací systém má zajišťovat výbavu každého jedince bez rozdílu takovými kompetencemi, které mu umožní se uplatnit v informační společnosti a využívat nabídky otevřeného vzdělávání v průběhu celého života“ a na druhé straně informatické myšlení?
(Q2) Lze "povýšit status informatiky na plnohodnotného partnera ostatních předmětů" ?
(Q3) Proč by měli učitelé informatiky pomáhat kolegům začlenit výpočetní techniku do výuky dalších předmětů?
Nabízím odpovědi podle mých představ: Ad Q1) Nesouvisí vůbec. Domnívá-li se někdo, že informatickému myšlení naučí všechny studenty (nebo i jen nadpoloviční většinu), jedná se o naivního snílka nebo o nepochopení pojmu informatické myšlení. Ad Q2) Nelze - je to obráceně! Každý ostatní předmět (s vyjímkou matematiky) by se musel setsakramentsky snažit, aby dosáhl statutu "vzdáleně srovnatelného" s informatikou. Ad Q3) Ať je to ani nenapadne! Lze si představit situaci, kdy informatik "za vlídný úsměv" poradí půvabné tělocvikářce nebo poskytne pomoc mladičké češtinářce, ale proboha proč by to informatici měli páchat soustavně a samozřejmě zadarmo? Jsou-li učitelé ostatních předmětů takoví neználkové, ať se zapíší do kurzů informatiky a ať školy (nebo ještě lépe Ministerstvo) informatikům pořádně zaplatí!
Na okraj: Snad jste si povšimli, že doporučované prostředky většinou fungují v prostředí Win, ale žádný z nich nefunguje v prostředí nejrozšířenějším, pod Androidem? Vyzývám všechny - hlavně ministeriály - kdo se zaklínají podporou informatického myšlení, aby vyčlenili peníze na vytvoření vývojového prostředí fungujícícho pod Androidem.
Komentář
1. \"Každý ostatní předmět (s vyjímkou matematiky) by se musel setsakramentsky snažit, aby dosáhl statutu \"vzdáleně srovnatelného\" s informatikou.\" Co si představit pod pojmem statut (asi status) vzdáleně srovnatelný s informatikou?
2. \"Jsou-li učitelé ostatních předmětů takoví neználkové, ať se zapíší do kurzů informatiky.....\". Jestliže se ale i učitelé ostatních předmětů stanou pak současně informatiky, k čemu potom na školách mít \"původní\" informatiky?
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.