Zvuky kolem nás
1x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Článek popisuje aktivitu zaměřenou na biologickou tematiku smyslových orgánů, konkrétně sluchu. Žáci v rámci aktivity využívají digitálních technologií ke sběru, zpracování a vyhodnocování dat o hlasitosti zvuku v rámci různých typů prostředí. Aktivita podporuje interdisciplinární výuku propojující obsah přírodních věd se vzdělávacími obory Výchova ke zdraví a Informační a komunikační technologie.
Článek popisuje aktivitu zaměřenou na biologickou tematiku smyslových orgánů, konkrétně sluchu. Žáci v rámci aktivity využívají digitálních technologií ke sběru, zpracování a vyhodnocování dat o hlasitosti zvuku v rámci různých typů prostředí. Aktivita podporuje interdisciplinární výuku propojující obsah přírodních věd se vzdělávacími obory Výchova ke zdraví a Informační a komunikační technologie.
badatelská výuka
1
digitální technologie
1
matematická gramotnost
1
zvuk
1
aplikace
smysly
tablet
hodnocení
hodnocení
1x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
1x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
1x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Základní atributy materiálu
- Autor: Tereza Odcházelová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 23. 11. 2015
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
Žáci v rámci aktivity měří zvuk na různých místech ve škole, jejím okolí a místech, kde se běžně pohybují. Žáci řeší vybraný problém pomocí vhodně zvolených aplikací a technologií pro měření decibelů (amplitudy) a frekvence zvuku. Získané záznamy a data následně zpracovávají a interpretují pomocí vhodných programů pro zpracování dat a jejich prezentování spolužákům, čímž rozvíjejí digitální gramotnost. Ve spojení s matematickou gramotností zpracovávají získaná data do přehledné tabulky či volí vhodný a vypovídající graf pro vyjádření různé hladiny hluku v různých typech prostředí.