Hippokratova přísaha pro vzdělávací technology
využito ve
výuce

Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Bořivoj Brdička
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 03. 02. 2015
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay

Komentář
Děkuji za výborný článek. Zprvu mě trochu vyděsila přísaha učitelů ze Singapuru. Evokovala mi: \"Slibuji dnes přede všemi jako Jiskra jasná...\".
Ale druhá část mě donutila k zamyšlení. Myslíte, že by podobný slib mohl/pomohl změnit myšlení některých učitelů? A nebylo by dobré něco podobného navrhnout i pro ty, kteří o směřování českého školství rozhodují? Kdyby byl text příliš dlouhý, zůstala bych klidně u toho jednoduchého Hlavně neškodit.

Komentář
To víte, Asie si obecně dost potrpí na masovost, centralizovanost a jednotnost. Úplně to vidím, jak to deklamují všichni adepti najednou. Chtěl jsem samozřejmě hlavně reagovat na kritiky zavádění technologií. Převládající názor, že je třeba tomu zabránit, je vysloveně mylný. Cesta vede jinudy.

Komentář
Opět musím poukázal na to, co digitální optimisté tak rádi opomíjí. Pan Brdička píše: "Škodit může jak jejich nesprávné nasazení, tak jejich odmítání." Nic jiného nechce vidět ani slyšet, jakoukoliv pochybnost interpretuje jako odmítání technologií. Ale máme jistotu, že technologie nemohou škodit i při správném nasazení? (i kdybychom se shodli, co to vůbec znamená?) Já tvrdím, že nemáme. Nemůžeme tudíž slíbit, že nebudeme škodit. Bohužel.

Komentář
Pane Sotoláři,
pak vám ovšem zbývá jen jedno. Technologie nepoužívat!

Komentář
Ad Pavlína Hublová 03. 02. 2015 09:58 -- Něco podobného pro ty, kteří rozhodují je vynikající nápad, naneštěstí nerealizovatelný. Nejspíš nemá smysl rozebírat, do jaké míry jsou tito rozhodovatelé schopni posoudit škodli..., totiž pardon, samozřejmě prospěšnost svých moudrých rozhodnutí, a jak silná je jejich motivace rozhodovat úplně o všem.
A co singapurský slib? Mohl by změnit myšlení některých učitelů? Nemohl. První dva a poslední dva body jsou v pořádku, ale bod 3 nemohou čeští učitelé slíbit. Na rozdíl od Singapuru neexistuje v Česku shoda v tom, co znamená být platným občanem Česka. Občané jsou názorově rozděleni, a bariéra mezi protivnými názory se zdá být nepřekonatelná. President Klaus to popsal výstižně - v Česku zuří studená občanská válka. A proto socialisté nemohou slíbit totéž co liberálové, euroskeptici nemohou slíbit totéž co eurohujeři.
Předsevzetí neškodit je pěkné, ale pokud učitel chce dělat cosi, co jej (i jeho studenty) baví, třeba zavádět a používat zajímavé technologie, proč by se měl rozptylovat a zdržovat ohledy a úvahami, které výše rozvádí Mgr. Sotolář, když dnes a denně vidí, jak mocní rozhodovatelé škodí v rozsahu, kterému se osamocený řadový učitel ani vzdáleně nepřiblíží, i kdyby se celý život snažil škodit ze všech sil?
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.