Chatbot EMA
5 skvělé

iOS vs Android

Autor
Gabriela Střelcová
Datum vložení
4. 12. 2018
15 0 3
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

Android
Apple
design
Google
iOS
mobilní zařízení
ovládání

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Gabriela Střelcová
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 19. 12. 2013
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Vít Obůrka 2.1.2014

Komentář

Dovolil bych si ještě doplnit, že bychom neměli zapomínat ani na mobilní použití námi všemi často zatracovaného, ale zároveň používaného operačního systému Windows. Přes tradičně pomalý start Windows v oblasti mobilních zařízení jsou dnes již mnohá zařízení tímto systémem vybavená. Lze samozřejmě provádět sofistikovaná srovnání s poněkud chaoticky rostoucím Androidem nebo precizním ale silně uzavřeným iOSem, nicméně většina dnes pro žáky i pedagogy dostupné výpočetní techniky je založena na Windows a použití na desktopech, noteboocích, tabletech i smartphonech se výrazně neliší. Domnívám se, že i správci IT na školách by měli jednodušší práci zejména se zabezpečením školních sítí a dat v nich, pokud by všechna zařízení pracovala na jednotné platformě. A jelikož desktopy a notebooky vybavené učebny a kabinety budou ještě delší dobu převažovat, tak systémové nasazení mobilních zařízení s Windows má nezanedbatelnou výhodu (systémovým nasazením myslím okamžik, kdy se mobilními zařízeními centrálně vybavují větší skupiny žáků a pedagogů; pokud se přikloníme k principu BYOT, tato výhoda jednotného systému napříč různým hardwarem mizí).


Ing. Vít Obůrka


  

Bořivoj Brdička 3.1.2014

Komentář

Děkuji za správnou poznámku. Jistě budeme brát v úvahu i existenci mobilních Windows. Důvodem, proč se v článku neobjevily, jsou použité zdroje, z nichž jsme vycházeli.
Ještě poznámku. Neumím si jinou cestu, než BYOT, představit. To bohužel znamená pro školní admistrátory špatnou zprávu. Systémy i výukové aplikace musí být multiplatformní. Mě osobně tato skutečnost z pohledu uživatele naprosto vyhovuje. Monopolu je třeba se vyhýbat.

Ondřej Neumajer 3.1.2014

Komentář

Tento jev, kdy je možné používat aplikaci napříč platformami je označován jako device-agnostic či device-agnosticism. Ono těch platforem i jen v případě Microsoftu je mnohem více, nejen Windows 8, ale i Windows RT či Windows Phone.


Jiným řešením, které se v některých případech nabízí, je nevyužívání přímo s platformou spojených aplikací, ale on-line webových aplikací. Ne vždy je to ale možné/vhodné.


A ještě jiným řešením může být využití sjednocující platformy, která umožňuje na různých zařízeních žáků zobrazovat stejný obsah. Tento způsob se momentálně pilotuje na ZŠ Lupáčova, brzy o tom vyjde na blozích na RVP.CZ příspěvek. 


ON