Chatbot EMA
5 skvělé

Komu patří velká data ve školství?

Autor
Bořivoj Brdička
Datum vložení
4. 12. 2018
14 0 5
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

Amplify
analýza výukových výsledků
byznys
Murdoch
řízení
tablet
testování
velká data
vzdělávací technologie

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bořivoj Brdička
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 25. 04. 2013
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Bořivoj Brdička 2.5.2013

Komentář

A už je to tady. V New Yorku protestují rodiče proti ukládání dat s výukovými výsledky jejich dětí v rámci experimentu realizovaného komerčním subjektem inBloom - https://www.edsurge.com/n/2013-04-30-nyc-parents-raise-questions-about-inbloom/

Bořivoj Brdička 27.5.2013

Komentář

Spomocníkův Twít:
Data Dealer http://datadealer.com/ - hra humorným způsobem ukazující způsoby, jakými jsou na internetu zneužívána osobní data uživatelů

Bořivoj Brdička 9.9.2013

Komentář

Zajímavá aktuální reportáž Travise Andrewse na Mashable o Amplify - Inside News Corp's $540 Million Bet on American Classrooms. Přichází s názorem, že konečným cílem této Murdochovy aktivity je nejen generovat zisk v sektoru veřejného školství, ale též ovlivňovat myšlení žáků. Naznačuje, že si můžeme název firmy (amplify=zesilovač) vyložit také jako prostředek fungující jako mikrofon, do něhož se na jedné straně vkládá cílený způsob myšlení, a na straně druhé je toto myšlení reprodukováno (umocněno) všemi lidmi na něž působí. To je mimochodem přesně stejná filosifie, jakou můžeme najít za působením současných mediálních korporací, kde hraje Murdoch prim.

Bořivoj Brdička 19.9.2013

Komentář

No Child Left Untableted
Aktuální článek New York Times o prvním komerčním nasazení tabletů Amplify formou 1:1 v newyorském obvodu Guilford (přes 15 tisíc žáků), který kromě jiného přináší i informaci o tom, že veškerá sebraná data patří obvodu a firma se zavázala je nepoužít s výjimkou anonymizovaných dat pro účely vývoje. Myslím, že otázka zní ale jinak - může je zneužít nebo ne, když jsou na jejich serveru a zpracovává je jejich aplikace?

Bořivoj Brdička 23.5.2015

Komentář

Doporučení britské Association for Learning Technology ve věci zavádění analýzy výukových výsledků:
1. Žáci mají právo vidět všechny své výsledky.
2. Instituce by měly zveřejňovat algoritmy, podle nichž jsou výsledky zpracovávány.
Code of Practice for Learning Analytics