4 zdařilé

Historie ICT s aplikací HSTRY

Autor
Jaroslav Mašek
Datum vložení
4.12.2018
10 1 3
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

čtenářská gramotnost1
digitální gramotnost1
grafické zpracování1
praxe1
Sutori1
vyhledávání1
časová osa
historie ICT
HSTRY
timeline

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Markéta Čonková 4.10.2019
  • Hodnocení zdroje:
Autor v článku popisuje, jakým způsobem využil nástroj HSTRY (v současné době se nástroj jmenuje SUTORI) pro zpracování historického tématu v hodině ICT. Žáci jsou tak motivování použitím vizuálně příjemného a efektivního nástroje pro splnění úkolu. Zároveň využití časové osy umožňuje žákům vnímat historické události v kontextu. Oceňuji, že autor žáky seznamuje s moderními nástroji a rozvíjí tak jejich povědomí a kompetenci k řešení problémů.
Doporučila bych článek aktualizovat vzhledem ke změně názvu nástroje.
Komentář

Tím, že žáci využívají online nástroj, pro zpracování tématu historie ICT, rozvíjí se u nich digitální gramotnost. Žák tak na základě vlastních kritérií pro vyhledávání získává potřebné informace z doporučených zdrojů a vytváří a upravuje digitální obsah, v případě potřeby je schopen jeden digitální formát doplnit či rozšířit jiným formátem. zároveň využívá digitální technologie v navrženém postupu, kterým řeší vybrané problémy. Do budoucna se bude žák schopný rozhodnout, jaký nástroj se nejlépe hodí ke splnění cílů. Jelikož žáci pracovali s online zdroji, je vhodné i upozornit na právní normy v digitálním prostředí.
Aktivita nabízí dostatečný prostor pro rozvoj čtenářské gramotnosti při práci s textem (např. Vyhledávání a propojování přímo i nepřímo vyjádřených informací podle účelu čtení nebo např. Výběr textů podle
účelu čtení a rozhodování o jeho užití)

Základní atributy materiálu

  • Autor: Jaroslav Mašek
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 20. 04. 2017
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Jaroslav Mašek 21.4.2017

Komentář

Článek vznikl v době, kdy se služba jmenovala HSTRY. Nyní je pod názvem SUTORI dostupná na adrese https://www.sutori.com. 

E Kocourek 22.4.2017

Komentář

Takže \"téma (...) si žáci vybírali sami podle toho, jaká technologie, služba či osobnost z oblasti ICT je zajímá.\" A zajímá některého žáka Moore-ův zákon nebo samotný Gordon Moore?

Jan Brich 9.11.2020

Komentář

Kooperace žáků na jedné časové ose je možná také v původním českém systému Timixi (bez omezení počtu sdílení). Online aplikace se dá výhodně použít i pro distanční výuku.