Generativní orgány I - Květ (Mature flower)
Autor
RNDr. Libuše Bartková, Petr. Husseini, K. Chlumová, Ing. Ľubomír
Poskytovatel
Datum vložení
11.8.2022
4
0
0
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Stavba a funkce květu. Žák i učitel využívají interaktivní technologie, společná úložiště pro výukové prezentace, uložení a hodnocení zadaných domácích prací. Prezentace rozvíjí základy učiva, se kterými se žák obvykle setkal již v hodině vedené v českém jazyce, resp. v jazyce mateřském na předchozí škole v martské zemi. Upevňuje odbornou terminologii také s využitím interaktivního cvičení na webu nebo sám vytvoří on-line kvíz např. v prostředí Kahoot. Cílem 1. hodiny je osvojení si pojmů a upevnění základního učiva. Cílem 2. hodiny je komunikace související s popisem obrázků. Vzdělávací oblast: RVP G – Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Botanika Učivo: Morfologie a anatomie rostlin Téma hodiny: Stavba a funkce květu Konkrétní cíle hodiny: Žák: - popíše stavbu květu a funkci jeho jednotlivých částí - objasní způsob rozmnožování rostlin Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: - uvede funkci květu - popíše stavbu květu krytosemenných rostlin - popíše některé metamorfózy květu - uvede příklady hospodářského využití květu Třída, resp. věková skupina žáků: Vyšší ročníky gymnázia (SŠ), žáci 15-20 let Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace - sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2006, ISBN 80-7182-217-5. - ROSYPAL, Stanislav a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003, ISBN 80-7183-268-5. Integrace v rámci RVP: není Integrace se životem žáka: Hospodářské využití, okrasné květiny, práce na zahradě, pozorování květné louky. Organizace výuky: - frontální (hromadná) výuka určená pro žáky jiné národnosti, pro které je společným jazykem angličtina, resp. výuka metodou CLIL částečně práce ve dvojicích v rámci opakování učiva v závěru hodiny - výuka ve třídě Metody výuky: • výklad (vysvětlování) s využitím prezentace v PowerPointu • práce se slovníčkem základních pojmů v anglickém jazyce • popis schémat s využitím odborných pojmů a získaných znalostí Typ vyučovací hodiny: smíšený účel – dvě hodiny, které plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: 1. Struktura dvou výukových hodin s časovým plánem 2. Prezentace 3. Slovníčky – interaktivní cvičení na webu
Stavba a funkce květu. Žák i učitel využívají interaktivní technologie, společná úložiště pro výukové prezentace, uložení a hodnocení zadaných domácích prací. Prezentace rozvíjí základy učiva, se kterými se žák obvykle setkal již v hodině vedené v českém jazyce, resp. v jazyce mateřském na předchozí škole v martské zemi. Upevňuje odbornou terminologii také s využitím interaktivního cvičení na webu nebo sám vytvoří on-line kvíz např. v prostředí Kahoot. Cílem 1. hodiny je osvojení si pojmů a upevnění základního učiva. Cílem 2. hodiny je komunikace související s popisem obrázků. Vzdělávací oblast: RVP G – Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Botanika Učivo: Morfologie a anatomie rostlin Téma hodiny: Stavba a funkce květu Konkrétní cíle hodiny: Žák: - popíše stavbu květu a funkci jeho jednotlivých částí - objasní způsob rozmnožování rostlin Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: - uvede funkci květu - popíše stavbu květu krytosemenných rostlin - popíše některé metamorfózy květu - uvede příklady hospodářského využití květu Třída, resp. věková skupina žáků: Vyšší ročníky gymnázia (SŠ), žáci 15-20 let Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace - sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2006, ISBN 80-7182-217-5. - ROSYPAL, Stanislav a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003, ISBN 80-7183-268-5. Integrace v rámci RVP: není Integrace se životem žáka: Hospodářské využití, okrasné květiny, práce na zahradě, pozorování květné louky. Organizace výuky: - frontální (hromadná) výuka určená pro žáky jiné národnosti, pro které je společným jazykem angličtina, resp. výuka metodou CLIL částečně práce ve dvojicích v rámci opakování učiva v závěru hodiny - výuka ve třídě Metody výuky: • výklad (vysvětlování) s využitím prezentace v PowerPointu • práce se slovníčkem základních pojmů v anglickém jazyce • popis schémat s využitím odborných pojmů a získaných znalostí Typ vyučovací hodiny: smíšený účel – dvě hodiny, které plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: 1. Struktura dvou výukových hodin s časovým plánem 2. Prezentace 3. Slovníčky – interaktivní cvičení na webu
andreceum (set of sticks)
Angiosperms
anther
Blossom
calyx
carpels
filament
flower packages
flower symmetry
generative organ
Gymnosperms
gyneceum (set of pistils)
mature flower
metamorphosis.
nectary
ovary
ovule
perianth
petals
pistils
pollen grains
pollination and fertilization
receptacle
sepals
stamen
STEM
stigma
style
tepals
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: RNDr. Libuše Bartková, Petr. Husseini, K. Chlumová, Ing. Ľubomír
- Poskytovatel: ICT a digitální výuka
- Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
- Datum vzniku: 31. 05. 2022
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Angličtina
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Přírodopis a Biologie
- Gramotnost: přírodovědná
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.