Endomembrane systém
Autor
RNDr. Libuše Bartková, Petr Husseini, K. Chlumová, Ing. Ľubomír
Poskytovatel
Datum vložení
11. 8. 2022
19
0
0
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Název: Endomembrane system Základem úvodní hodiny k tématu je prezentace. Popisuje organely buňky ohraničené biomembránou. Cílem hodiny je, aby žák popsal základní strukturu membrán (rozšiřující učivo), rozpoznal jednotlivé struktury buňky a popsal jejich funkci. Určeno pro žáky jiných národností s výukou v anglickém jazyce, resp. pro výuku metou Clil. Cílem 1. hodiny je osvojení si pojmů o stavbě membrány a upevnění základního učiva o buňce. Cílem 2. hodiny je komunikace související s obsahem domácího úkolu, upevnění a užívání odborné terminologie s využitím obrázků. Vzdělávací oblast: RVP G – Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Obecná biologie Učivo: Buňka – stavba a funkce Téma hodiny: Membrány a buněčné organely Konkrétní cíle hodiny: Žák: - popíše základní strukturu biomembrán - uvede jednotlivé organely buňky, popíše jejich stavbu a funkci - znázorní strukturu vybraných organel graficky - zapíše rovnici fotosyntézy a dýchání Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: - odliší živé soustavy od neživých na základě jejich charakteristických vlastností Třída, resp. věková skupina žáků: Vyšší ročníky gymnázia (SŠ), žáci 17–20 let. Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace, sešity žáků se slovníčkem cizích pojmů - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - KINCL, Lubomír; KINCL, Miroslav; JARKLOVÁ, Jana. Biologie rostlin. 4., přepracované vydání. Praha: Fortuna, 2008, 303 stran. ISBN 80-7168-947-5. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele, pro práci s webem - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - ROSYPAL, Stanislav a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003, ISBN 80-7183-268-5. Integrace v rámci RVP: chemie/biochemie, téma lipidy, membrány Integrace se životem žáka: Využití mikroskopů ve vědě Organizace výuky: - práce se zdroji - hromadná (frontální) výuka s aplikací průběžné komunikace ve vazbě na prezentaci Metody výuky: - informačně – receptivní metoda (převažující forma) - školní třída - dvě vyučovací hodiny Typ vyučovací hodin: - kombinace metod, smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - Prezentace se zadáním úkolů pro ověření pochopení učiva - Interaktivní cvičení na webu
Název: Endomembrane system Základem úvodní hodiny k tématu je prezentace. Popisuje organely buňky ohraničené biomembránou. Cílem hodiny je, aby žák popsal základní strukturu membrán (rozšiřující učivo), rozpoznal jednotlivé struktury buňky a popsal jejich funkci. Určeno pro žáky jiných národností s výukou v anglickém jazyce, resp. pro výuku metou Clil. Cílem 1. hodiny je osvojení si pojmů o stavbě membrány a upevnění základního učiva o buňce. Cílem 2. hodiny je komunikace související s obsahem domácího úkolu, upevnění a užívání odborné terminologie s využitím obrázků. Vzdělávací oblast: RVP G – Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Obecná biologie Učivo: Buňka – stavba a funkce Téma hodiny: Membrány a buněčné organely Konkrétní cíle hodiny: Žák: - popíše základní strukturu biomembrán - uvede jednotlivé organely buňky, popíše jejich stavbu a funkci - znázorní strukturu vybraných organel graficky - zapíše rovnici fotosyntézy a dýchání Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: - odliší živé soustavy od neživých na základě jejich charakteristických vlastností Třída, resp. věková skupina žáků: Vyšší ročníky gymnázia (SŠ), žáci 17–20 let. Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace, sešity žáků se slovníčkem cizích pojmů - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - KINCL, Lubomír; KINCL, Miroslav; JARKLOVÁ, Jana. Biologie rostlin. 4., přepracované vydání. Praha: Fortuna, 2008, 303 stran. ISBN 80-7168-947-5. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele, pro práci s webem - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - ROSYPAL, Stanislav a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003, ISBN 80-7183-268-5. Integrace v rámci RVP: chemie/biochemie, téma lipidy, membrány Integrace se životem žáka: Využití mikroskopů ve vědě Organizace výuky: - práce se zdroji - hromadná (frontální) výuka s aplikací průběžné komunikace ve vazbě na prezentaci Metody výuky: - informačně – receptivní metoda (převažující forma) - školní třída - dvě vyučovací hodiny Typ vyučovací hodin: - kombinace metod, smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - Prezentace se zadáním úkolů pro ověření pochopení učiva - Interaktivní cvičení na webu
biomembrane
DNA
Endomembrane system
endoplasmic reticulum
Golgi apparatus
liposom
mitochondria
nuclear membrane
nucleolus
nucleus
peroxisomes)
phospholipid bilayer
plastids
RNA
transpiration
vacuoles
vesicles (lysosomes
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: RNDr. Libuše Bartková, Petr Husseini, K. Chlumová, Ing. Ľubomír
- Poskytovatel: ICT a digitální výuka
- Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
- Datum vzniku: 31. 05. 2022
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Angličtina
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Přírodopis a Biologie
- Gramotnost: přírodovědná
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.