Cytologie II (ORGANELY)
Autor
RNDr. Libuše Bartková, Ing. Dita Tůmová, Ing. Ľubomír Krabáč
Poskytovatel
Datum vložení
11. 8. 2022
20
0
0
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Cytologie II (ORGANELY) Základem úvodní hodiny k tématu BUŇKA je prezentace. Popisuje obecnou stavbu buňky. Cílem hodiny je, aby žák uvedl, kdo a kdy pozoroval první buňky, stručně popsal základní stavbu buňky. Vzdělávací oblast: RVP G – Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Obecná biologie Učivo: Buňka – stavba a funkce Téma hodiny: Organely buňky Konkrétní cíle hodiny: Žák: - uvede jednotlivé organely buňky, popíše jejich stavbu a funkci - znázorní strukturu vybraných organel graficky - popíše základní strukturu biomembrán - zapíše rovnici fotosyntézy a dýchání Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: - odliší živé soustavy od neživých na základě jejich charakteristických vlastností Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15–16 let. Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace, sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - KINCL, Lubomír; KINCL, Miroslav; JARKLOVÁ, Jana. Biologie rostlin. 4., přepracované vydání. Praha: Fortuna, 2008, 303 stran. ISBN 80-7168-947-5. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele, pro práci s webem - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - ROSYPAL, Stanislav a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003, ISBN 80-7183-268-5. Integrace v rámci RVP: - není Integrace se životem žáka: Využití mikroskopů ve vědě Organizace výuky: - práce se zdroji - hromadná (frontální) výuka s aplikací průběžné komunikace ve vazbě na prezentaci - samostatná práce žáka v domácím prostředí pří vypracování pracovního listu Metody výuky: - informačně – receptivní metoda (převažující forma) - školní třída - vyučovací hodina Typ vyučovací hodin - kombinace metod, smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - Prezentace se zadáním úkolů pro ověření pochopení učiva - Interaktivní cvičení na webu
Cytologie II (ORGANELY) Základem úvodní hodiny k tématu BUŇKA je prezentace. Popisuje obecnou stavbu buňky. Cílem hodiny je, aby žák uvedl, kdo a kdy pozoroval první buňky, stručně popsal základní stavbu buňky. Vzdělávací oblast: RVP G – Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Obecná biologie Učivo: Buňka – stavba a funkce Téma hodiny: Organely buňky Konkrétní cíle hodiny: Žák: - uvede jednotlivé organely buňky, popíše jejich stavbu a funkci - znázorní strukturu vybraných organel graficky - popíše základní strukturu biomembrán - zapíše rovnici fotosyntézy a dýchání Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: - odliší živé soustavy od neživých na základě jejich charakteristických vlastností Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15–16 let. Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace, sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - KINCL, Lubomír; KINCL, Miroslav; JARKLOVÁ, Jana. Biologie rostlin. 4., přepracované vydání. Praha: Fortuna, 2008, 303 stran. ISBN 80-7168-947-5. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele, pro práci s webem - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - ROSYPAL, Stanislav a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003, ISBN 80-7183-268-5. Integrace v rámci RVP: - není Integrace se životem žáka: Využití mikroskopů ve vědě Organizace výuky: - práce se zdroji - hromadná (frontální) výuka s aplikací průběžné komunikace ve vazbě na prezentaci - samostatná práce žáka v domácím prostředí pří vypracování pracovního listu Metody výuky: - informačně – receptivní metoda (převažující forma) - školní třída - vyučovací hodina Typ vyučovací hodin - kombinace metod, smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - Prezentace se zadáním úkolů pro ověření pochopení učiva - Interaktivní cvičení na webu
DNA
Endomembránový systém
endoplazmatické retikulum
fotosyntéza
Golgiho aparát
grana
jadérko
jaderná membrána
jádro
mitochondrie
peroxizomy)
plastidy
RNA
stroma
thylakoidy
transpirace
vakuoly
vezikuly (lyzozomy
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: RNDr. Libuše Bartková, Ing. Dita Tůmová, Ing. Ľubomír Krabáč
- Poskytovatel: ICT a digitální výuka
- Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
- Datum vzniku: 31. 05. 2022
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Přírodopis a Biologie
- Gramotnost: přírodovědná
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.