HOUBY II (Ascomycetes)
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
HOUBY II (Ascomycetes) Základem úvodní hodiny k tématu houby (Fungi) je prezentace. Popisuje třídění hub. Cílem hodiny je, aby žák charakterizoval houby z pohledu jejich výživy, rozmnožování a významu pro ekosystém. Vzdělávací oblast dle RVP G: Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Biologie hub Učivo: Stavba a funkce hub Téma hodiny: Charakteristika organismů řazených mezi houby Konkrétní cíle hodiny: Žák: - uvede důvody změny zařádění některých organismů prvotně řazených mezi houby nyní nově řazených mezi Protista - objasní podstatu nepohlavního a pohlavního rozmnožování vřeckovýtrusných hub - vyjmenuje zástupce vřeckovýtrusných hub Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: pojmenuje významné zástupce hub; posoudí ekologický, zdravotnický a hospodářský význam hub Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15–16 let. Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace, učebnice, sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - KINCL, Lubomír; KINCL, Miroslav; JARKLOVÁ, Jana. Biologie rostlin. 4., přepracované vydání. Praha: Fortuna, 2008, 303 stran. ISBN 80-7168-947-5. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele, pro práci s webem - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - ROSYPAL, Stanislav a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003, ISBN 80-7183-268-5. Integrace v rámci RVP: není Integrace se životem žáka: nemoci způsobené zástupci z říše hub, využití kvasinek při kynutí těsta. Organizace výuky: - hromadná (frontální) výuka s aplikací průběžné komunikace ve vazbě na animaci prezentace - průběžná interakce se žáky – problémové otázky - samostatná práce žáka v domácím prostředí při vypracování pracovního listu Metody výuky: - informačně – receptivní metoda (převažující forma) - školní třída - vyučovací hodina Typ vyučovací hodin: - kombinace metod, smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - prezentace se zadáním úkolů pro ověření pochopení učiva - interaktivní cvičení na webu
HOUBY II (Ascomycetes) Základem úvodní hodiny k tématu houby (Fungi) je prezentace. Popisuje třídění hub. Cílem hodiny je, aby žák charakterizoval houby z pohledu jejich výživy, rozmnožování a významu pro ekosystém. Vzdělávací oblast dle RVP G: Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Biologie hub Učivo: Stavba a funkce hub Téma hodiny: Charakteristika organismů řazených mezi houby Konkrétní cíle hodiny: Žák: - uvede důvody změny zařádění některých organismů prvotně řazených mezi houby nyní nově řazených mezi Protista - objasní podstatu nepohlavního a pohlavního rozmnožování vřeckovýtrusných hub - vyjmenuje zástupce vřeckovýtrusných hub Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: pojmenuje významné zástupce hub; posoudí ekologický, zdravotnický a hospodářský význam hub Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15–16 let. Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace, učebnice, sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - KINCL, Lubomír; KINCL, Miroslav; JARKLOVÁ, Jana. Biologie rostlin. 4., přepracované vydání. Praha: Fortuna, 2008, 303 stran. ISBN 80-7168-947-5. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele, pro práci s webem - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - ROSYPAL, Stanislav a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003, ISBN 80-7183-268-5. Integrace v rámci RVP: není Integrace se životem žáka: nemoci způsobené zástupci z říše hub, využití kvasinek při kynutí těsta. Organizace výuky: - hromadná (frontální) výuka s aplikací průběžné komunikace ve vazbě na animaci prezentace - průběžná interakce se žáky – problémové otázky - samostatná práce žáka v domácím prostředí při vypracování pracovního listu Metody výuky: - informačně – receptivní metoda (převažující forma) - školní třída - vyučovací hodina Typ vyučovací hodin: - kombinace metod, smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - prezentace se zadáním úkolů pro ověření pochopení učiva - interaktivní cvičení na webu
alkoholové kvašení
ascus
Aspegillus niger
candida albicans
čerň střídavá
dikarya
houby stopkovýtrusné
houby vřeckovýtrusné
hyfy
konidie
kropidlovec černavý
kvasinky
kynutí těsta
lanýž
námel
orální kandidóza
paličkovice nachová
pučení
Respirace
rzi
Saccharomyces cerevisiae
smrž
sněti
ucháč obrovský
vřecko
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: RNDr. Libuše Bartková
- Poskytovatel: ICT a digitální výuka
- Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
- Datum vzniku: 31. 05. 2022
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Přírodopis a Biologie
- Gramotnost: přírodovědná
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.